‘360’ נגד זק”א: “קמפיין הכפשה, סילוף עובדות, הטחת עלבונות”

אחרי שהמשטרה פרסמה נוהל חדש המצמצם סמכויות מתנדבי זק"א בזירות אסון - בארגון יצאו למתקפה • אלא שהארגון המתחרה 'יחידה 360', דווקא מעמיק את הקשר החם עם המשטרה - והשבוע הנהלת 'יחידה 360' אף קיימה פגישת עבודה עם רמ"ח המתנדבים הארצי במשטרת ישראל
חיים טוויל
י"ג כסלו התשפ"ג / 07.12.2022 12:54

אחרי שהמשטרה פרסמה נוהל חדש העוסק בצמצום סמכויות מתנדבי זק”א בזירות אסון,  בארגון זק”א יצאו בשבוע שעבר למתקפה חסרת-תקדים נגד המשטרה וטענו כי הנוהל פוגע קשות בכבוד המת ואינו עולה בקנה אחד עם העקרונות והערכים המחייבים מההיבט ההלכתי.

אלא שבניגוד לזק”א, הארגון המתחרה ‘מערך הסיוע הלאומי – יחידה 360’, דווקא מעמיק את הקשר עם המשטרה.

במטה הארצי של משטרת ישראל נערכה השבוע פגישת עבודה בין הנהלת ‘יחידה 360’ לרמ”ח המתנדבים הארצי במשטרה, נצ”מ אבשלום אלמליח.

בפגישה השתתפו יו”ר כבוד של ‘יחידה 360’ ישראל מורגנשטרן, מייסד ‘יחידה 360’ חזי שבקס, ומפקד היחידה אלחנן רוט.

הצדדים דנו בשיתוף הפעולה היום-יומי, בין סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה למפקדי ומתנדבי היחידה ברמת השטח בזירות אסון, ועל מגוון דרכים להעמקת התיאום ושיתוף הפעולה בין ‘יחידה 360’ למשטרה.

הפגישה התקיימה לאחר שביום חמישי האחרון יצא מייסד מערך הסיוע הלאומי ‘יחידה 360’, חזי שבקס, להגנת המשטרה, תקף את הארגון המתחרה – ובישר כי קבוצה ראשונה ממחוז מרכז של הארגון סיימה את קורס איסוף חללים יעודי, ומעתה רק היא תהא רשאית לפעול בזירות אסון תחת המשטרה.

באיגרת ששיגרו חזי שבקס וישראל מורגנשטרן  למפקדי ומתנדבי ‘יחידה 360’, בעקבות הסכסוך המתוקשר בין המשטרה לזק”א, הם ביקשו מהמתנדבים להישמע להנחיות המשטרה והודו “למפכ״ל קובי שבתאי על פועלו למען כבוד המת”.

וכך נאמר, בין היתר, במכתב:

“מזה מספר שנים שאנו מנהלים דין ודברים מול גופי החירום ומשטרת ישראל במטרה להסדיר את פעילות הקודש בזירות אסון, כך שהטיפול שאנו מבצעים בהתנדבות יעוגן בנוהל, ומאות המתנדבים יוכרו על ידי משטרת ישראל באופן רשמי, כל זאת למען כבוד המת ועשיית חסד של אמת”.

ראשי ‘יחידה 360’ מבשרים למתנדבים: “השבוע זכינו בסיעתא דשמיא וקבוצה ראשונה ממחוז מרכז סיימה בהצטיינות את קורס אח”י (איסוף חללים יעודי) ומעתה רק היא תהא רשאית לפעול בזירות אסון תחת המשטרה”.

ראשי ‘מערך הסיוע הלאומי’ תוקפים את המתחרים: “למרבה הצער, חרף מאמצינו להרבות שלום ואחדות כפי שנוכחתם לראות, ישנם גורמים אינטרסנטיים שרצונם ‘לנהל’ את משטרת ישראל המערערים על סמכותה, ומבקשים לחבל בפעילות המשטרה.

“אם לא די בכך, גורמים אלו החלו לנהל קמפיין הכפשה בתקשורת כנגד המשטרה, תוך סילוף העובדות והטחת עלבונות במשטרה כאילו בנוהל אח”י המשטרה גורמת לביזוי כבוד המת. אנו מסתייגים מאמירות אלו, ואף אם יש לנו ביקורת, כפי שנהגנו עד כה אנו יודעים להביע אותה בכבוד ומול הגורמים במשטרה באופן ישיר, מבלי לגרור חילול שם שמים”.

ראשי יחידה 360 עם נצ”מ אבשלום אלמליח. צילום: באדיבות המצלם

ראשי ‘יחידה 360’ מוסיפים ומאשימים: “גורמים אלו מבקשים בכל דרך למנוע מכם-מאיתנו לשתף פעולה עם משטרת ישראל במסגרת נוהל אח”י, וכל זאת באצטלה של ‘דאגה לכבוד המת’.

“לפני מספר ימים הפיצו אותם גורמים תיעודים מזירות בניגוד לנוהל, ונכנסו לזירת אסון באפודים שאינם של אח”י בניגוד לנוהל, ומשכך הושעו. אי לכך, חשוב להבהיר את הנהלים הבאים על מנת שלא תצא תקלה תחת ידינו:

1. מתנדב שרשום באח”י חייב להגיע לזירה אך ורק אם הוקפץ על ידי המשל”ט.
2.אין להגיע לזירה בשום פנים אלא אך ורק עם אפוד שרשום עליו אח”י משטרה.
3. אין לצלם ולהתראיין לשום כלי תקשורת ללא יוצא מן הכלל.

“זכרו, אנו נאבקים עבור כולכם אבל לא נוכל להגן מול מי שיפר את הכללים”.

ראשי ‘יחידה 360’ ציינו עוד: “כשאנו יוצאים לטפל באירוע, לא מעניין אותנו מה יהיה רשום על האפוד אח”י או יחידה 360 – כל מה שאמור לעמוד לנגד עינינו הוא כבוד המת בלבד.

“ולכל אותם המתנדבים הפועלים במקרה מוות שאינם תחת המשטרה, יש לבצע את הפעילות לפי נהלי הארגון על פי ההנחיות ההלכתיות של רב הארגון הרב חיים הורביץ.

“בימים קשים אלו, אנו מחזקים את פועלכם בעבודת הקודש ומחזקים את ראשי משטרת ישראל ובראשם ידיד הארגון מפכ”ל המשטרה, הפועלים ללא מורא למען המטרה הקדושה.

“בתקופה הקרובה נמשיך בהכנסת מתנדבים נוספים להכשרה משטרתית בקורס אח”י במחוזות דרום, צפון, וירושלים”.

מארגון זק”א לא הגיבו לידיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות