דגן דורש ‘בדק בית’ בדובר צה”ל: ‘גורר את כוכבי לאירועים פוליטיים’

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, תוקף את דובר צה"ל, רן כוכב, על רקע איגרת הרמטכ"ל על התקרית של הלוחם עם פעילי השמאל הקיצוני בחברון - וטוען כי הוא מכשיל את הרמטכ"ל וגורר אותו פעם אחר פעם לזירה הפוליטית: "איגרת אומללה שפורסמה בצורה היסטרית"
חיים טוויל
ז' כסלו התשפ"ג / 01.12.2022 12:43

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תקף היום (חמישי) את דובר צה”ל רן כוכב, וטוען כי הוא גורר את הרמטכ”ל אביב כוכבי להתבטאות בנושאים פוליטיים.

המתקפה של דגן מגיעה בעקבות האיגרת שפרסם הרמטכ”ל כוכבי, והופצה על ידי דובר צה”ל, לאחר שלוחם גבעתי התעמת עם פעילי שמאל קיצוני ואמר להם “בן גביר יעשה פה סדר”.

דגן התייחס לאירוע בחברון: “הרמטכ”ל מצד אחד אומר לכפופים אליו בגלל ההיררכיה הצבאית לחקור את האירוע, אבל עוד לפני החקירה מוציא איגרת לחיילי צה”ל וחורץ את דינו של החייל. זה עיוות דין. מי שכרסם והשמיד את הסמכות של המפקדים זו אותה איגרת אומללה של הרמטכ”ל שפורסמה בצורה היסטרית לפני שהאירוע נחקר.

“כולנו בחנו את האירוע מסרטונים שהם חתוכים. אני מכיר המון אירועים בשומרון שבהם באים אנרכיסטים כדי להתגרות במתיישבים ובחיילים, מוציאים סרטונים ערוכים ומבאישים את ריחו של צה”ל”.

דגן תקף את דובר צה”ל וטען כי הוא פוגע ביכולתם של החיילים להתמודד מול אלו התוקפים אותם: “יש כאן דבר שהוא חמור מאוד, לצערי הרב דובר צה”ל מכניס את הרמטכ”ל פעם אחר פעם לזירה הפוליטית. אני מכיר את הרמטכ”ל המון שנים, אני מלא הערכה אליו ודובר צה”ל הוא זה שגורר אותו לאירועים פוליטיים, מוציא הודעות הזויות כמו למשל כאשר מתיישבים משולי השוליים תוקפים חיילים ישר אומרים שהמתיישבים תקפו, לעומת זאת כאשר אנרכיסטים בהר חברון תוקפים באלימות חיילים דובר צה”ל לא מציין בהודעה שמדובר באנשי שמאל קיצוני”.

דגן קרא לרמטכ”ל לגבות את חיילי גבעתי, על מנת למנוע מקרים בהם החיילים יפגעו כתוצאה מחשש כי תגובתם תפגע בהם: “הרמטכ”ל הוא המפקד העליון של צה”ל, כולנו מחויבים בהכרת הטוב אליו, אבל כאן הוא טעה, מה זה כל העליהום הזה על החייל?

“האפקט של מקרה אלאור אזריה כבר עלה בדם של חיילים ואזרחים שחששו להגיב מול תוקפים. חיילינו היקרים עומדים בחזית מול מחבלים נאלחים וגם מול פעילי השמאל והאנרכיסטים. אני הייתי מצפה שהחיילים יקבלו גיבוי, אם מישהו עשה טעות צריך לנזוף בו ולא לקבל עליהום תקשורתי נגדו”.

 

יוסי דגן דורש: “בדק בית ביחידת דובר צה”ל”

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות