ליאון דורש: להביא ההחלטה על הבנייה לערבים לדיון חוזר

שלומי צור
|
ט"ו אלול התשע"ד / 10.09.2014 10:38
בעקבות אישור תכנית הקמת 2200 יחידות דיור לערבים במזרח ירושלים, דורש חבר מועצת העיר מטעם הליכוד דיון חוזר: “ראש העיר בוחר לתת פרס לעבריינים שהשתלטו על שטחים”

בעקבות החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים, החלטה שאישרה את תוכנית אב “ערב א-סוואחרה” – לבניית כ-2200 יח”ד דיור במזרח העיר, הגיש אמש (שלישי) חבר מעצת העיר משה ליאון לראש העיר ניר ברקת מכתב, בו הוא דורש להביא את ההחלטה לדיון חוזר בישיבת המועצה הקרובה, בהתאם לסעיף 18 (ז) לחוק התכנון והבנייה.

התוכנית, שתוקם בשכונת ערב א־סוואחרה, משתרעת על פני 1,500 דונם, שחלקו שטח ירוק, וכוללת הקמת כ-2,200 יחידות דיור לערבים.

• ברקת לאריה קינג: שולל סמכויותיך • קינג: איש שמסכן את ירושלים

לראשונה מאושרת תוכנית בסדר גודל כזה, המכשירה הלכה למעשה בנייה בלתי חוקית במזרח העיר. התוכנית תיצור רצף במזרח העיר מצפון העיר ועד לדרומה, ותוביל לגידול באוכלוסיה הערבית בעיר ושינוי ביחס הדמוגרפי בין היהודים לערבים.

ברקת וסגנו, קובי כחלון, העומד בראש הוועדה המקומית, ניסו כבר בעבר לקדם את התוכנית, אך היא סוכלה שוב ושוב בשל התנגדות נמרצת של חברי המועצה דאז: עו”ד דידי הרשקוביץ’ (ישראל ביתנו) אלישע פלג (הליכוד) ובשיתוף פעולה של הנציגים החרדים בעירייה.

מהלך זה של ליאון יכול להוביל לביטול החלטת הוועדה המקומית, כאשר חברי המועצה מהסיעות החרדיות שכידוע תמכו בליאון לראשות העיר ימשיכו בתמיכתם בו, ויצביעו נגד התוכנית.

ליאון: “זה לא עניין של יהודים מול ערבים וגם לא משבר פוליטי, יש כאן בעיה של ניהול ותעדוף;  בשעה שאלפי משפחות וצעירים לא מוצאים מקום מגורים בירושלים או לא יכולים לעמוד במחירי הדיור, ראש העיר בוחר לתת פרס לעבריינים שהשתלטו על שטחים ובנו באופן בלתי חוקי, ומאשר תוכנית זו. קידום התוכנית תהיה טעות חמורה לירושלים”.

בסוף השבוע האחרון שלל ברקת  מחבר המועצה אריה קינג מירושלים מאוחדת את תפקידיו בהנהלת העיר בשל התנגדותו לתוכנית והעתירה שהגיש לבית משפט נגד ראש העיר.

מסמך