העליון שיחרר מחבלים מלינץ’ במשפחה חרדית: ‘מעצר קשה להם’

לפני כחודשיים הותקפה משפחה חרדית בידי פורעים ערבים באבנים בשכונת בית חנינה • מספר פורעים נעצרו והוגשו כנגדם כתבי אישום • בשבוע שעבר החליט בית המשפט המחוזי לנוער לשחררם למעצר בית • הפרקליטות ערערה לבית משפט העליון, אך השופט יצחק עמית דחה את הערר
חיים טוויל
ז' כסלו התשפ"ג / 01.12.2022 10:45

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה בתחילת השבוע את הערר שהגישה הפרקליטות על החלטת שופט בית המשפט המחוזי לנוער בירושלים, אוהד גורדון, לשחרר למעצר בית שלושה פורעים ערבים אשר השתתפו בניסיון לינץ’ במשפחה חרדית במהלך חג הסוכות בשכונת בית חנינה.

בלינץ’ נפגעה אם המשפחה מזכוכיות, וסבלה מחתכים, וילדי המשפחה התמלאו בזכוכיות.

בהחלטתו כתב השופט עמית: “המשיבים מגיעים ממשפחות נורמטיביות, לא הסתבכו בעבר בפלילים, המעצר קשה להם ומן הסתם הפנימו את לקחם. המשיבים שוהים כיום בכלא דמון לצד אסירים ביטחוניים. כשלעצמי איני משוכנע כי יש בכך להטיב עם המשיבים ועם האינטרס של המדינה”.

הלינץ’ התרחש במהלך חג הסוכות, בעת שהמשפחה עשתה את דרכה לביתה בשכונת נווה יעקב בירושלים.

כשהמשפחה נסעה בסמוך לשכונת בית חנינה בעיר החלו עשרות פורעים ערבים לחסום את הכביש המוליך מדרך בגין לעבר השכונה.

כאשר עברה המשפחה במקום החלו הפורעים לידות אבנים על רכבה, ניפצו את שמשות הרכב, ואף ניסו לפתוח את דלתות הרכב. בשלב מסוים, כאשר אבן פגעה בחלון שעל ידו ישבה אם המשפחה, ניגש מחבל נוסף וניפץ את השמשה באופן מלא, וחברו הכניס את ידו פנימה וניסה להכות את האישה באגרוף בראשה.

אבן גדולה שנזרקה לעבר מושב התינוק פגעה במושב ונחתה בנס בין רגליו.

רק לאחר דקות ארוכות הצליחה המשפחה להימלט מהמקום תוך שחלקם פצועים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ועצרה מספר מעורבים אך כאמור בשבוע שעבר הורה בית המשפט המחוזי לנוער בירושלים על שחרורם למעצר בית.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המייצג את המשפחה, תקף את החלטת בית המשפט ואמר: “מתקפות הרצח כלפי אזרחי ישראל חוזרות ונשנות אך באופן בלתי נתפס בתי המשפט משחררים פעם אחר פעם לרחובות הערים את אותם מחבלים. חבל שבתי המשפט מעדיפים את אינטרס הנוחות של המחבלים על פני האינטרס הביטחוני של אזרחי ישראל”.

יעקב, שרכב משפחתו נרגם אמש באבנים בידי פורעים ערבים בבית חנינא, סיפר לאחר ניסיון הלינץ’ בריאיון לאילאיל שחר בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’ על רגעי האימה.

“היה נס גדול, ברגע שקלטו שאנחנו יהודים מישהו סימן עלינו עם לייזר וכולם הסתערו והתחילו להעיף אבנים”, סיפר. “הכביש היה סגור עם רפסודות ומשטחים. ברגע שהבנתי לאן נכנסנו סובבתי את ההגה ימינה והתחלתי לתמרן שם בין הרכבים. לא איבדתי עשתונות והתחלתי לתמרן בין רכבים, עברנו את זה בנס. כל הרכב היה מלא בזכוכיות”.

הוא הוסיף: “זרקו אבן שראינו אותה רק אחר כך ונפלה ליד הרגליים של הילד, בנס לא קרה שם דבר. הם הכו במכונית שלנו, בנס החלון מאחורה שם ישבו שלושת ילדינו לא נשבר. הם ניסו להביא אגרוף לילדה, והמשיכו לזרוק עלינו אבנים מאחורה”.

לדבריו, “מרוב פחד ולחץ לא הסתכלנו על אף אחד פשוט חיפשנו לאן להתקדם הלאה. באיזשהו שלב הפסיקו הפיצוצים עד שעברנו את החלק המפחיד. היו כמה שניות קצרות ומפחידות ביותר, לא ידענו מה יקרה ברגע הבא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות