מעוז יהיה אחראי על תכני החינוך, 100 מיליון ל’לזהות יהודית’

אבי מעוז, מי שימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה ויקיבל את האחריות על ארגון 'נתיב', יקבל לידיו גם את האחריות על היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך • הוא גם יעמוד בראש 'הרשות לזהות לאומית-יהודית', שתקציבה יהיה 150-100 מיליון שקל, ותכלול 15 תקנים
אריה ריבקינד
ז' כסלו התשפ"ג / 01.12.2022 00:36

ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת נעם הונח הלילה (רביעי) על שולחן הכנסת, וכך נחשפו פרטים נוספים על הסיכומים בין בנימין נתניהו לסגן השר המיועד ח”כ אבי מעוז.

לפי ההסכם, מעוז רושם הישג חסר תקדים: היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך תועבר למשרד ראש הממשלה ותהיה באחריותו של מעוז, כך שהוא יוכל לקבוע איזה גופים ואילו תכנים חיצוניים ייכנסו למערכת החינוך בישראל.

הוא גם יהיה אחראי על היחידה לרכש חברתי במשרד ראש הממשלה והיחידה לשיתופי פעולה רב מגזריים, האחראית על חיזוק הקשרים בין הממשלה לבין ארגוני חברה אזרחית, השלטון המקומי, המגזר העסקי וארגונים פילנתרופיים.

היחידה לשיתופי פעולה רב-מגזריים אינה מוסמכת לכפות על משרדי הממשלה לפעול באופן מסוים, אך היא “פותחת דלתות” לארגונים שהיא חפצה ביקרם.

מעוז ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה, ולפי ההסכם בתוך חודש מהקמת הממשלה תוקם הרשות לזהות לאומית יהודית במשרד ראש הממשלה, ש”תעסוק בחיזוק ובייצור הזהות הלאומית יהודית בכל המערכות הציבוריות”.

תקציב הרשות לזהות לאומית יהודית יעמוד על 150-100 מיליון שקל בכל שנה ויכלול 15 תקנים, בהם עד שלושה יועצים משפטיים.

כמו כן, מעוז יהיה אחראי על ארגון נתיב, האחראי על העליה מרוסיה וממדינות נוספות בברית המועצות לשעבר.

שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא ביטון, הגיבה: “אדם ששנאתו אמונתו ישלוט בתכנים שילמדו ילדינו בבתי הספר. האיש עם הדעות החשוכות ביותר יקבע מה התכנים שילמדו הילדים שלנו בבית הספר ומי הגופים שיפעילו אותם, עם תקציב של מעל 2 מיליארד שקל. מדובר בחרפה מוסרית שתפגע בחינוך של כל ילדי ישראל ותפרק את מערכת החינוך. את המחיר של מכירת החיסול הערכית שמוביל נתניהו – ישלמו הילדים של כולנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות