לאחר הריקול: אלו ממצאי התחקיר הראשוני של משרד הבריאות ב’צבר’

חברת הסלטים הודיעה שנמצא חיידק סלמונלה בחומוס 'אבו מרוואן' שהיא מייצרת • הבקרה של משרד הבריאות נמשכה היום שעות ארוכות • המפעל הונחה להמשיך לבדוק מקורות זיהום נוספים ולשלוח תחקיר מפורט 
תמי גיל
ו' כסלו התשפ"ג / 30.11.2022 21:21

הריקול של חברת ‘צבר’: לאחר בקרה ארוכה שהחלה הבוקר ונמשכה עד לשעות הערב (רביעי), פרסם משרד הבריאות את הממצאים הראשוניים מהתחקיר שקיים צוות של שירות המזון של משרד הבריאות  במפעל ‘צבר’.

על פי התחקיר, “לא נמצאו חריגות מהותיות בביקורת, בשלב הזה לא ניתן לקבוע מה מקור הזיהום”.

בבקרה עלה, כי המפעל מבצע בקרות שוטפות של סלמונלה, המפעל משתמש בחומרי גלם רק לאחר דיגום תקין ובחודש האחרון בוצעו מעל 200 בדיקות לנוכחות סלמונלה.

“לטענת המפעל נראה כי טחינה, שהיא חומר גלם בתהליך הייצור, נמצאת בחשד גבוה לנוכחות הסלמונלה ואולם על פי הבדיקה שנעשתה היום על ידי שירות המזון של משרד הבריאות לא נמצאה הוכחה מעבדתית לכך. על כן לא ניתן לקבוע, נכון לשלב הזה, מהו מקור הזיהום”, נאמר בהודעת משרד הבריאות.

המשרד הנחה את המפעל הממוקם  בקרית גת להמשיך ולבחון מקורות זיהום נוספים, ולהגיש למשרד הבריאות המשך תחקיר מפורט – תחקיר שורש – ומנומק.

אמש הודיעה חברת הסלטים כי חיידק סלמונלה נמצא בחומוס ‘אבו מרוואן’ שהיא מייצרת והורתה על ריקול.  מדובר בתשעה מוצרי סלטי חומוס וסלטי טחינה.

החברה החלה לאסוף מהחנויות סלטי חומוס וטחינה שיוצרו באותו קו ייצור וקראה לציבור שלא לצרוך אותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות