“תסתכל עליהם כבהמות”: הטלפון הנדיר של הראב”ד לדיין שהותקף

אחרי שבד"צ 'העדה' התיר למשגיחים להחזיק בסמארטפון מוגן בסתר - ספג הדיין הגרש"י שלזינגר איומים מצד 'קנאים' והותקף פיזית • הראב"ד התקשר לחזקו: "בכל דור ודור ישנם רשעים שמציגים עצמם כקנאים. אל תירא ואל תיחת" • המלחמה שמסעירה את חוגי 'העדה'
יוסף גרינבוים
ו' כסלו התשפ"ג / 30.11.2022 18:18

קבוצת קנאים קיצוניים עלתה למעונו של חבר בד”צ ‘העדה’, הדיין הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר, בכדי להפציר בו לחזור מחתימתו על פסק הבד”צ המתיר  למשגיחים להחזיק במכשיר סמארטפון בהיחבא – ודרשו שיאסור על משגיחי ועד הכשרות לשאת סמארטפונים מוגנים.

הקיצוניים טענו בפניו, כי המכתב מעניק לגיטימציה בעקיפין למשגיחי ‘ועד הכשרות’ של ‘העדה’ להחזיק מכשירי סמרטפון בצנעא לצורכי פיקוח, וכי מניסיון העבר הוכח כי המכשירים הללו “החריבו” הרבה בתים וקילקלו רבים.

הדיין השיב לקיצוניים תשובה שנונה ומפתיעה: “אם האייפונים המוגנים החריבו אלף בתים, אז אתם – הקנאים המזויפים, החרבתם את כלל ישראל”.

דבריו של הדיין הממו את הקיצוניים ומיד הם החלו להפיץ בקווים הפנימיים של חוגי ‘העדה’ מאמרי בלע ושטנה נגד הדיין, כ”מיטב המסורת” של הקנאים הקיצוניים בירושלים.

יצוין, כי אחד ממובילי המאבק נגד ועד הכשרות נשא דברים  בשבוע האחרון באספת אברכים נגד הוועד, באומרו כי מי שמחזיק מכשיר מכל סוג שהוא, אין לו שום נאמנות ואפילו על דברים שאישה נאמנת עליהם.

הנוכחים במקום טענו, מנגד, כי אם כך, משגיחי אתרא קדישא אינם נאמנים,שכן הוכח והוברר שהם מחזיקים מכשירים בדרגת הכשר פחותה מזו של ועד הכשרות, והוא נאלם.

אם לא די בכך, הרי שביום ראשון בלילה, כאשר השתתף הדיין רבי שמעון יצחק שלזינגר בשמחת נישואי אחד ממקורביו, ביקש אחד מהקנאים הקיצוניים שנכח במקום את המיקרופון מידי הזמר, ופצח בשירת “כל מי שיש לו אייפון הוא מסכן גדול” – כאשר השירה כוונה ישירות לעבר הדיין. הרוחות במקום סערו והקיצוניים המשיכו להתסיס נגד הדיין.

לאחר המתקפות כלפי הדיין, התקשר הראב”ד הגר”מ שטרנבוך אל הגרש”י שלזינגר, הרעיף עליו ברכות וחיזק אותו בדברים: “זכיתם בזכות גדולה שאין לכם פחד מאף אחד חוץ מהקב”ה. תדעו שבכל דור ודור ישנם רשעים שמציגים עצמם כקנאים וצדיקים ולוחמים בגדולי התורה, ויש להסתכל עליהם כבהמות ולא לחשוב עליהם כלל. הרשעים שלוחמים בכם הם ממש כמו הרבנות הראשית כאן בארץ הקודש, שמצד אחד מתעטרים באיצטלא של רבנות ועמידה על משמר ההלכה, ומצד שני מכשירים גיורים פסולים לרוב, וכך גם ה’קנאים’ הללו עושים צחוק מהקב”ה ומתעטרים באיצטלא של קנאות. אל תירא ואל תיחת, חזיקו פעסט’ [-חזק] ושכרך מונח לך, ובעזרת ה’ תזכה להצלחה בזה ובבא”.

למחרת, ביום שני, כאשר צעד הדיין ברחובות ירושלים, התפרץ מולו בריון והפליא בו מכות. הדיין נפל ארצה מוכה וחבול.

כוחות הצלה הוזעקו לזירה במטרה לפנות את הדיין לבית החולים, אך הוא ביקש לסור לביתו, ומאז הינו מרותק למיטתו בביתו.

לדברי מקורביו התבטא הדיין בימים האחרונים: “קיבלתי מכות רצח שיש בהם כדי להמית”.

בקווים של הקיצונים מיהרו להכחיש כל שייכות לתקיפה, באומרם כי הבריון מוכר וידוע כאיש מעורער בנפשו. מאידך, רבני ‘העדה’ עומדים בתוקף על כך שהבריון הינו שליח הקיצוניים, ולא במקרה דווקא בזמן שהם מתסיסים נגד הדיין – באו להכותו.

בימים האחרונים התקיימו אסיפות הנהלה בעדה החרדית, כאשר על הפרק עמדו כמה הצעות של דרכי תגובה ומחאה. אולם, לעת עתה, הדיין רבי שמעון יצחק שלזינגר ביקש שלא להגיב כלל ולהמשיך לקיים סדר יום כרגיל.

למרות זאת, בימים הקרובים ידונו חברי בד”צ ‘העדה’ החרדית מה לעשות והאם למרות הכול להגיב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ידוע הכלל האומר
    30/11/2022 18:43
    מייקל
  1. קנאי הינו אחד שלא מאמין ברבש”ע שיודע היטב לנהל את העולם ולכן לוקח (הקנאי) את תפקיד רבש”ע