נחנכה בירושלים: רחבה מיוחדת על שם חתן פרס נובל הסופר אלי ויזל ז”ל

רחבה בירושלים תיקרא על שם חתן פרס נובל וסופר השואה אלי ויזל ז"ל • ראש העיר ירושלים משה ליאון נשא דברי ברכה  • אהרן פרנקל: "אין מקום ראוי יותר להנצחתו"
אבי כץ
ו' כסלו התשפ"ג / 30.11.2022 17:49

במעמד מיוחד נחנכה היום (רביעי) רחבה מיוחדת בירושלים על שמו של חתן פרס נובל הסופר אלי ויזל ז”ל, שנפטר לפני 6 וחצי שנים, אחרי מסכת חיים מופלאה של פעילות אנושית והומנית חובקת עולם, במהלכה התפרסם גם כסופר השואה וכמי שהקדיש את חייו כדי למנוע פגיעה בבני אדם ורדיפתם מכל סיבה שהיא.

הרחבה ממוקמת ליד בניין ‘יד שרה’ בירושלים. את המעמד גם כיבדו בהשתתפותם ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שנשא דברי ברכה ועמד על דמותו של ויזל. כמו כן בירך נציג המשפחה, ד”ר סטיב ג’קסון.

את המשא המרכזי נשא אהרן פרנקל, נשיא הקהילה היהודית במונקו, שפרש את חסותו על הנצחתו של אלי ויזל ז”ל, והתייחס בהרחבה להומניזם ולמאפיינים הייחודיים באישיותו של ויזל.

לאחר טקס חניכת הרחבה סיירו המשתתפים בתערוכה מיוחדת ע”ש אלי ויזל, והשתתפו בטקס הנצחה בו נשאו דברים נתן שרנסקי, ניצולת אושוויץ  ציפורה פיבלוביץ’ וסרז’ קלרספלד. את האירוע ליוו נגני כינור ופסנתר.

את האירוע כיבדו בנוכחותם אישי ציבור רבים ואורחים נכבדים ובהם רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ’, וכן שגרירי צרפת ורומניה בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות