נתניהו: “ישראל לא תנוהל לפי חוקי התלמוד, נישאר מדינת חוק”

ראש הממשלה המיועד בשורת ציטוטים מעניינים • על פגישת טראמפ עם מכחיש השואה: "הוא לא היה צריך לעשות את זה" • על ממשלת לפיד ובנט: "הם החרימו את רוב אזרחי ישראל היהודים מהממשלה, שיתפו פעולה עם האחים המוסלמים" • ומדוע סירב לתת לסמוטריץ' את הביטחון?
חרדים 10
ו' כסלו התשפ"ג / 30.11.2022 17:11

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) בפודקאסט ‘Common Sense’ של העיתונאית האמריקאית בארי וייס, התייחס לשלל נושאים, הדגיש כי מדיניות הממשלה החדשה תיקבע על-ידי הליכוד ועל ידו אישית – והבטיח שלא תהיה פגיעה בשלטון החוק ובזכויות המיעוטים.

נתניהו נשאל תחילה על האנטישמיות הגואה בארה”ב – והשיב: “אנטישמיות היא השנאה העתיקה ביותר והיא לא הולכת להיעלם במהירות. יש בעיה? מאשימים את היהודים. כל יהודי צריך להחליט לגבי עצמו – היכן הוא רוצה לחיות ואיך הוא רוצה לחיות. הייתי רוצה שיהיו מספיק כוחות בארה”ב שמכבדים את התרומה האדירה של היהודים לציוויליזציה ולחברה האמריקנית”.

כשנשאל על ארוחת הערב של הנשיא לשעבר טראמפ עם קניה ווסט ועם מכחיש השואה ניק פואנטס באחוזתו – אמר נתניהו: “גיניתי את ההצהרות האנטישמיות של קניה ווסט.ההחלטה של טראמפ להיפגש איתם לארוחת ערב היתה שגויה ולא במקום. אני חושב שזו היתה טעות. הוא לא היה צריך לעשות את זה.

“הוא היה תומך אדיר של ישראל, ואני מעריך את מה שהוא עשה למענה. הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל, הוא העביר את השגרירות האמריקנית לשם, הוא הכיר בריבונותינו ברמת הגולן, הוא יצא מההסכם המסוכן הזה עם איראן ותמך מאוד בעם היהודי. אז אני חושב שהוא עשה טעות ואני מקווה שזה לא יחזור על עצמו”.

נתניהו תקף את הממשלה היוצאת בראשות בנט ולפיד: “היא נכשלה כי היא לא הייתה ממשלת אחדות, זו הייתה ממשלת חוסר אחדות. למעשה, הם החרימו את רוב אזרחי ישראל היהודים מהממשלה. הם כרתו ברית, תאמינו או לא, עם האחים המוסלמים שהוצאו מחוץ לחוק בכל המזרח התיכון, למעט בטורקיה ובקטאר. כדי להשיג כוח הם נתנו את הכוח למפלגה שרוצה לראות את סופה של מדינת היהודים כפי שאנחנו מכירים אותה, שתומכת בטרוריסטים בגלוי. זה מדהים”.

נתניהו נשאל גם על הממשלה המיועדת שהוא עומד להרכיב.

על בן גביר אמר: “כשירותו להיות חבר קואליציה ושר נקבעה על ידי בית המשפט העליון – הם נתנו לו אישור מלא”.

על המדיניות הצפויה של ממשלתו הבהיר: “המדיניות תיקבע על ידי ועל ידי הליכוד. אני כיהנתי כראש ממשלה 15 שנה – הכי הרבה זמן בהיסטוריה. היו הרבה נבואות זעם בעבר לגבי הממשלות שלי ואף אחת מהן לא התגשמה. אני שמרתי על הדמוקרטיה הישראלית. שמרתי על מסורת ישראל.

“ישראל לא תנוהל לפי חוקי התלמוד – אנחנו לא הולכים לאסור זכויות להט”בים.  נישאר מדינת חוק. כידוע, ההשקפה שלי על כך שונה בתכלית, בלשון המעטה. אנחנו הולכים להישאר מדינת חוק. אני שולט לפי העקרונות שאני מאמין בהם. עכשיו, המערכת הישראלית שונה מזו שבארה”ב – שבה אפילו אפשר לומר שהמפלגה הדמוקרטית נשלטת על ידי השוליים הרדיקליים. לא זה לא. זה לא”.

ראש הממשלה המיועד הסביר מדוע סירב להעניק לסמוטריץ’ את תיק הבטחון, וציין שגורמים שונים הביעו בפניו חשש כי ייתן את משרד הביטחון לאחת המפלגות הקטנות: “אני אמרתי להם שזה לא יקרה. זה קו אדום – משרד הביטחון בידי הליכוד. שליטה במשרד הביטחון אינה רק ליירט טילים, אלא גם להכריע לגבי מדיניות שעשויה להבעיר את השטח. אני רוצה להימנע מכך”.

נתניהו הדגיש כי הוא תומך בהפרדת רשויות ובאיזונים ובלמים אך ציין כי האיזונים האלה הופרו בשנים האחרונות לטובת מערכת המשפט ולכן צריך לבצע שינויים שלא יאפשרו לבית המשפט להיות חזק יותר מהממשלה והכנסת. “לא נפגע בזכויות המיעוטים. לא אתן לזה לקרות”, הבטיח.

הוא  הוסיף: “יש לנו קשר עמוק עם ארה”ב ועם שאר הדמוקרטיות המערביות, גם אם לפעמים יש לי ביקורת על העמדות שלהן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רשע!!
    30/11/2022 18:28
    מוטי
  1. כופר בתורה שבע”פ!!!