אב הלוחם שנשלח לכלא: ‘על מה להתנצל, שיורקים על חיילים?’

אלי לוי, אביו של לוחם גבעתי שנשפט ל-10 ימי מחבוש, בעקבות התקרית עם שמאלנים בחברון, שוחח עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר • "לא רואה שום סיבה להתנצל. זה מקובל שבאים 30 אזרחים ומפריעים לחייל בשמירה? שיפריעו לרופא מנתח באמצע ניתוח מציל חיים? זה מקובל עליך?"
חרדים 10
ו' כסלו התשפ"ג / 30.11.2022 15:00

דובר צה”ל פרסם היום (רביעי) את התחקיר הפיקודי בעקבות התקרית בין חיילי צה”ל לפעילי שמאל באזור חברון, במהלכו תועדו חיילים כשהם מקללים ומכים.

בצבא ציינו כי הלוחם שהתבטא בצורה שאינה הולמת, הורשע במסגרת ההליך המשמעתי ונגזרו עליו עשרה ימי מחבוש.

אביו של החייל, אלי לוי, שוחח היום עם אראל סג”ל ויריב אופנהיימר ב-103FM.

יריב אופנהיימר טען בפני אביו , כי אין ראיה לכך שפעילי השמאל ירקו על החייל.

האב השיב: “אם אתה באמת רציני, תבוא תבקש מהצבא את הסרטון המלא ותראה את הכול. מה הבעיה? אני לא פוליטיקאי, אני אומר לך מה הבן שלי אמר במפורש, מה שהוא חווה במשך רבע שעה לפני הסרטון הזה. מעבר לזה אני לא יכול להגיד לך שום דבר. זה מה שקרה, זה גם מה שהוא אמר למח”ט ולמג”ד”.

האב  התייחס להתנצלות של בנו, לאחר התקרית:  “אם אתה שואל אותי כאזרח פשוט, לגבי הבן שלי זה עניין שלו, לגבי מה שאני חושב, אני לא רואה שום סיבה להתנצל, על מה להתנצל? אתה יכול להסביר לי? על זה שבאים ויורקים על חיילי צה”ל?”

הוא הוסיף: “אני רוצה לשאול את יריב האם זה מקובל שבאים 30 אזרחים שבאים ומפריעים לחייל בזמן שמירתו? יבואו 30 אזרחים ויפריעו לרופא מנתח באמצע ניתוח מציל חיים או שוטר שרודף אחרי מחבל, זה מקובל עליך? מקובל עליך לבוא לשני חיילים שעומדים בעמדה?”

יריב אופנהיימר השיב: “בחברון יש מציאות של כיבוש”.

אלי לוי: “אני לא מסכים עם האמירה הזו”.

יריב אופנהיימר: “זו זכותם לבוא ולראות את מה שקורה שם”.

אלי לוי: “זכותם לבוא ולראות אבל לא לירוק על חיילים, לא לקלל אותם”.

יריב אופנהיימר: “תפסיק לשקר, אף אחד לא ירק. אין לו שום ראייה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות