שבוע אחרי: התפתחות דרמטית בחקירת הפיגוע הכפול בירושלים

בפיגוע הכפול בצומת רמות וביציאה מירושלים נרצחו אריה שצ'ופק וטדסה טשומה הי"ד • ראש ענף המבצעים במג"ב מעריך: "בימים הקרובים יגיעו לכל אחד ואחד שהיה מעורב באירוע וימצו איתו את הדין"
חרדים 10
ו' כסלו התשפ"ג / 30.11.2022 14:29

שבוע אחרי פיגועי הטרור: המשטרה והשב”כ רשמו היום (רביעי) התפתחות דרמטית בחקירת הפיגוע הכפול שאירע ביום רביעי שעבר  בירושלים, במסגרת המצוד אחרי המחבלים שהניחו את מטעני החבלה בצומת רמות ותחנת האוטובוס ביציאה מהעיר.

הפיגוע הרצחני גבה את חייהם של טדסה טשומה ותלמיד הישיבה אריה שצ’ופק הי”ד.

ראש ענף המבצעים במג”ב, סנ”צ עודד אפללו, התייחס היום בשיחה עם אסתי פרז בתכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’ לחקירת הפיגוע הכפול בירושלים.  הוא העריך: “בימים הקרובים יגיעו לכל אחד ואחד שהיה מעורב באירוע וימצו איתו את הדין”.

אפללו אמר: “מדובר באירוע חמור, שאנחנו מתייחסים אליו בכובד ראש. הליך הבחינה מבוצע בכלל המישורים – המודיעני, שעליו לא נרחיב, אך הוא מתקדם; ובפן האופרטיבי יש עבודה משותפת של מג”ב עם שב”כ מחוז ירושלים, הימ”מ ויחידות נוספות”.

על המתיחות הביטחונית ורף ההתרעות הגבוה: “מג”ב פרוש מהצפון ועד הדרום, כולם דרוכים. רק הלילה עצרנו 11 גורמי טרור שמעורבים באירועים כאלה ואחרים שלא אפרט אותם. כל לילה אנחנו מבצעים מעצרים ויודעים להתחקות אחר כלל המחבלים שמעסיקים אותנו בתקופה האחרונה”.

לדבריו, “כשאנחנו מקבלים מידע מודיעני אנחנו לא מחכים איתו ולו שנייה מעבר. אנחנו נערכים ויוצאים, מגיעים עד אליהם לבית או למקום המסתור, עוצרים אותם, חוקרים ומשם מתקדמים הלאה. במידה שיש התנגדות מעלים את רמת השימוש בכוח ובעוצמה. אנחנו יודעים לעשות את זה”.

על הטיפול בהתארגנויות של ארגוני טרור ומפגעים בודדים אמר: “כל פיגוע מתוחקר בפני עצמו מבחינה מודיענית. שב”כ יודעים להגיד אם זה היה מפגע בודד ואם היה לו רקע. בודקים מה המניעים, מאיפה זה מגיע. להגיד שיש בודדים? כן, ויש גם ארגונים. מה הקשר ביניהם? זה בבדיקה מודיעינית שכרגע אי אפשר לפרט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות