תחקיר: הבלוף שמאחורי ‘פרס החינוך’ שמוענק לרשויות? • צפו

בלוף פרסי החינוך: הפרס הזה נחשב הכי יוקרתי ונותן הרבה כבוד לעיר שזוכה בה • אבל הערב נחשף איך משלמות חלק מהרשויות עד מאות אלפי שקלים ליועצים חיצוניים, בניגוד לתקנות, כדי לזכות בפרס הזה • ומה הקשר לתקופת הבחירות ברשויות שמתקרבת? • כתבתו של לירן כוג'הינוף
חרדים 10
ה' כסלו התשפ"ג / 29.11.2022 21:54

התגובות:

בעיריית הוד השרון הכחישו בתחילה את ההאשמות, אך לאחר הצגת המסמכים, מסרו: “נפעל בהתאם להנחיות משרד החינוך,לגבי הצגת הפעילות בפני ועדת הפרס הארצית. את ההצגה לוועדת הפרס המחוזי הכין צוות האגף תוך הישענות על צוותי חינוך ושותפות ושותפים בעשייה החינוכית, ובהם מעצב גרפי ויועצת המכינה עם האגף ובהנחייתו תוכנית אסטרטגית חינוכית”.

“עלות יצירת השפה העיצובית ועיצוב מצגת גרפית בת 110 שקפים, עמדה על 22 אלף שקלים. הייעוץ יינתן לכל אורך שנת הלימודים תשפ”ג ומעורבותה של היועצת לתוכנית האסטרטגית בהכנה לפרס הייתה כשל עובדות ועובדים נוספים שתמכו והעירו הערות”.

מהמועצה האזורית גלבוע נמסר: “ההכרה וההערכה להן זכינו, נובעות מהתהליכים החינוכיים האיכותיים וההישגים המשמעותיים במערכת החינוך, במיוחד בארבע השנים האחרונות. להבנתנו, ועדת הפרס המחוזית החליטה על זכייתנו – בזכות העבודה הכלל מערכתית המסורה, המקצועית והאיכותית של כל המערכת בהובלת הצוותים החינוכיים! אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק ובתאום מלא עם משרד החינוך, וכך גם נמשיך בעתיד”

תגובת קריית עקרון: “לשמחתנו לאחר הישגים רבים במהלך השנים משרד החינוך העניק לנו את תואר יישוב מצטיין מחוזי ואף העלה אותנו להתמודד בתחרות הארצית. מועצת קריית עקרון קיימה התייעצויות לקראת השלב השני, ונעזרה בגורמים שונים כמו גרפיקאי, להכנת הפרזנטציה במסגרת תהליך הגשת המועמדות והזכיה בפרס”.

מעיריית רעננה נמסר: “עיריית רעננה לא הסתייעה ביועצים חיצוניים ובליווי להגשת פרס החינוך, למעט עבודות עיצוב גרפי להגשת המידע, בהתאם לכללי ההגשה שהוכתבו על ידי ועדת הפרס. עבודת העיצוב הגראפי מוערכת בכ- 10,000 שקלים וכללה עריכת חומרים גרפיים מודפסים ומצגת בת עשרות שקפים”.

מהמועצה האזורית דרום השרון מסרו: “זכיותנו בפרס החינוך היא פועל יוצא של ההישגים וההשקעה המתמשכת בחינוך במועצה. לאגף החינוך יועצים אקדמיים שמלווים את האגף ארבע שנים. הם מועסקים בנוהל יועצים ומסייעים לאגף החינוך במכלול התהליכים האסטרטגיים שלו. את הגשת הפרס הוביל אגף החינוך ונעזר בשירותי גרפיקה ודפוס חיצוניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות