יעלה בידו? נתניהו מתכנן לבקש מהנשיא להאריך לו את המנדט

בעוד 12 יום יסתיים המנדט שניתן לנתניהו להקמת הממשלה • הוא אמנם מנסה להספיק לעמוד במשימה ללא ארכה - אך בדרך ישנם שלושה צעדים שהוא חייב להספיק: החלפת יו"ר הכנסת, חוק דרעי והעברת סמכויות לבן גביר
אריה ריבקינד
ה' כסלו התשפ"ג / 29.11.2022 21:25

על רקע הקשיים במשא ומתן הקואליציוני: בנימין נתניהו מתכנן לבקש מהנשיא יצחק הרצוג את הארכת המנדט להרכבת הממשלה. כך דווח הערב (שלישי) מיכאל שמש ב’כאן חדשות.

בליכוד מעריכים שלא יצליחו להשביע ממשלה עד תום המועד של המנדט הנוכחי – בעוד 12 ימים, משום שישנם הליכים שונים שהקואליציה החדשה תאלץ לבצע לפני ההשבעה.

הגשת הבקשה לנשיא צפויה, בעקבות הקשיים בהליכים להחלפת יו”ר הכנסת ולאחר מכן עוד צריכה הקואליציה לאשר חוק מיוחד שיאפשר לאריה דרעי לכהן בתפקיד שר, וגם  שינוי פקודת המשטרה, כדי שח”כ בן גביר, המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, יהיה אחראי על המשטרה בדומה ליחסים בין שר הביטחון לרמטכ”ל.  .

במקביל, הערב הוטחה ביקורת חריפה מצד כמה ממפלגות גוש הימין על יהדות התורה, שמסכלת לפי שעה את הגשת  החתימות להחלפת יו״ר הכנסת, לאחר שבמפלגת הציונות הדתית הסירו את ההתנגדות למהלך.

לפי הדיווח, נתניהו מעוניין למנות יו”ר קבוע לכנסת כבר בשני הקרוב, ולדלג על האפשרות לבחור יו”ר זמני.

המועמדים שעל הפרק: יואב קיש, אופיר אקוניס ואמיר אוחנה.

נתניהו עוד לא הודיע לאיש מהשלושה מי מהם יהיה מועמדו לתפקיד. הוא יצטרך להיפגש איתם כנראה כבר בסוף השבוע הזה או בראשון – כדי להודיע על מועמד בשני.

וכך נראה הלו”ז המועדף על נתניהו:

5.12 – בחירת יו”ר כנסת

7.12 – חקיקת “חוק דרעי”

12.12 – השבעת הממשלה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות