‘לופטהנזה’ שילמה 20,000 דולר לכל חסיד שלא הורשה לעלות לטיסה

חברת התעופה הגרמנית, שמנעה מעשרות חסידים לעלות לטיסת המשך מגרמניה להונגריה, בעת שהיו בדרכם לקברו של רבי ישעי'לה - החלה לשלם פיצויים לנוסעים החרדים שתבעו אותה בגין אפליה
נתן פרל
ה' כסלו התשפ"ג / 29.11.2022 20:23

חברת התעופה הגרמנית ‘לופטהנזה’, שמנעה מעשרות חסידים לעלות לטיסת המשך מגרמניה להונגריה בשנה שעברה, בעת שהיו בדרכם לקברו של רבי ישעי’לה – החלה לשלם פיצויים לנוסעים החרדים שתבעו אותה בגין אפליה, כאשר כל אחד מהם מקבל 20,000 דולר.

מדובר בתקרית שהתרחשה בחודש אייר האחרון, כאשר חלק מנוסעים שהגיעו מארה”ב לא עמדו כראוי בחוקי חבישת המסכות של גרמניה, ולכן התקבלה החלטה בחברת התעופה למנוע מקבוצה של כ-100 חרדים לעלות על טיסתם הבאה לבודהפשט.

חברת התעופה לא זיהתה את מי שבאמת הפרו את הכללים, ולכן החליטה באופן גורף לאסור על כל מי שלדעתה הוא יהודי לבצע את הקונקשן לטיסה הבאה.

הנוסעים, כאמור, תבעו את חברת התעופה, שבסופו של דבר הודתה – לאחר סערה מסיבית, כולל מצד חברי קונגרס אמריקנים – כי הפלתה אותם לרעה.

לפי דיווח באתר YWN, חברת לופטהנזה הסכימה להתפשר עם החסידים על 20,000 דולר לכל אדם שנפגע, בתוספת 1,000 דולר לאדם עבור הוצאות נסיעה נוספות שנגרמו עקב האיסור לעלות לטיסה המתוכננת שלהם.

משרד עורכי הדין שניהל את המשא ומתן על ההסדר עם ‘לופטהנזה’ מקבל שכר טרחה של 18%, ולכן כל נוסע שנפגע מקבל 17,400 דולר מחברת התעופה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות