הלוחם מחברון שנשלח לכלא: ‘הפכו אותי לעבריין, אפילו לא שמעו אותי’

הלוחם מחטיבת גבעתי שתועד מתעמת עם פעילי שמאל בחברון ונשלח ל-10 ימי מחבוש, פנה למפקד החטיבה ולאלוף הפיקוד בבקשה כי יקלו בעונשו: "אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה - ואני מוצא את עצמי הולך לכלא"
חיים טוויל
ה' כסלו התשפ"ג / 29.11.2022 13:46

הלוחם מגדוד ‘צבר’ של חטיבת גבעתי אשר תועד ביום חמישי כשהוא מתעמת עם פעילי שמאל בחברון ונשלח בשל כך ל-10 ימי מחבוש, פנה בצהרים (שלישי)  במכתב למפקד החטיבה ולאלוף פיקוד המרכז בבקשה כי יקלו בעונשו.

הלוחם מתאר במכתבו את האירוע מנקודת מבטו: “בחמישי שעבר הייתי בתפקיד כשהגיעו מפגינים למקום והתחילו לקלל אותי ואת שאר החיילים. עשינו הכל כדי להסביר להם בצורה הכי יפה שהם צריכים לתת לנו למלא את התפקיד ולעזוב את המקום. במקום זה הם צעקו עלינו וקיללו, התקרבו אלינו ועמדו מכל הכיוונים.

“אחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר. לא רציתי להגיד שום דבר פוליטי ולא רציתי להתנהג בצורה שלא מתאימה לחייל. עניתי לו באותה שפה שהוא השתמש.

“הוא אמר שאני חייל של בן גביר, אז אמרתי לו שאם אני חייל שלו אז שהוא יעשה כאן סדר. הסברתי גם למג”ד שלא התכוונתי בשום אופן להגיד משהו פוליטי על בן גביר או לתת עמדה”, תאר החייל.

החייל הביע במכתב חרטה על מעשיו וביקש להקל בעונשו: “אני אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה”ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא. אני מבין שדיברתי בצורה שלא הייתי צריך לדבר, גם אם עשיתי את זה בלי כוונה. הייתי מאוד לחוץ באירוע ואני רק מבקש התחשבות בלחץ ובכל מה שהיה שם באירוע שנמשך לא מעט זמן.

“אני מבקש סליחה. הבנתי את הטעות שלי. אני לא אגיד דברים כאלה שוב בשום אופן. החלום שלי היה להיות לוחם. אני מאמין במה שאני עושה ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. יש לי המון מוטיבציה לשרת. לכן אני פונה אליך המפקד ומבקש לזכות אותי, או לפחות להקל בעונש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חייל לכלא ???
    30/11/2022 00:04
    ניסים
  1. איפה אתה אדון בן גביר חוץ מסיסמאות לא רואים כלום ממך איך זה שלא נשכבת על הגדר שחייל לא יכנס לכלא בגלל שהוא חושב ומשדר בדיוק כמוך פשוט אתה מטעה את החיילים שחושבים שהנה המושיע הגיע ומסתבר שהשמאל הקיצוני נמצא דווקא בדרגים הגבוהים בצבא ואיך תתמודד עם זה ?? שחרר את החייל ומיד אם נותרה בך מידת כבוד לכל מה שהוצאת מפיך לפני הבחירות חוץ מלהוציא בפיך ” צריך לתת גיבוי לחיילים” לא שמענו או ראי ו אותך עושה משהו בשביל זה בצורה כזו גרמת לצבא ולחייליו ללכת אחורה לזמן המנדט הבריטי והחשש שלפיד וחבורת הנוכלים יגידו ויוכיחו שהם יותר טובים וטוב היה אילו לא היית עושה את ההצגה של הבחירות