‘אולי לא היה צריך להגיד ‘בן גביר יעשה סדר’, אבל 10 ימים בכלא?’

לוחם בגדוד 'צבר' נענש עונש חסר פורפורציה על קריאותיו לפעילי השמאל • בן גביר הגיע לתמוך במשפחתו: "דורש מהרמטכ"ל ומכל הפיקוד לחשוב פעמיים על העונש הזה" • ח"כ משה ארבל: "השאירו את השיח הפוליטי מחוץ לצה"ל" • ח"כ קינלי טור-פז מיש עתיד על הלוחם "אידיוט, טוב עשו"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ה' כסלו התשפ"ג / 29.11.2022 10:43

לוחם גדוד ‘צבר’ בגבעתי, שתועד אומר למצלמת פעילי שמאל “בן גביר יעשה סדר”, לאחר פרובוקציות של אנרכיסטים בחברון, נשלח היום (שלישי) ל-10 ימי מחבוש בעקבות ההתבטאות הפוליטית.

בתגובה השר המיועד לביטחון לאומי, ח”כ איתמר בן גביר, הגיע הבוקר לתמוך במשפחתו של הלוחם – ונפגש עם אלי לוי, אביו של החייל.

אביו של החייל אמר: “שלחתי את הבן שלי לקרבי, להיות לוחם, למען עם ישראל. ככה ראינו במשך שנה שלימה, יום ולילה הילד מסר את עצמו בשביל התפקיד הזה. לצערנו הרב הגיעו אנרכיסטים שקיללו אותו, ביזו אותו, ירקו עליו, הובילו אותו לומר אמירות פוליטיות.

”יכול להיות שבאמת לא היה צריך להגיד ‘בן גביר יעשה סדר’, אבל על דבר כזה לשלוח לעשרה ימים? אני מצפה מהמפקדים שלו, לכל מי שמעליו, לתת לו גב, לתת לו גיבוי, לחזק אותו ולהיות בעדו, כדי לרומם את רוחו ולהמשיך בתפקיד החשוב שיש לו”.

בן גביר אמר: “אני נמצא כאן עם אביו של לוחם צה”ל שנשלח לעשרה ימי מחבוש, עשרה ימי מחבוש לאחר שאמר לאותם אנרכיסטים ‘בן גביר יעשה לכם סדר’. אני דורש מהרמטכ”ל ומכל הפיקוד לחשוב פעמיים על העונש הזה.

”לא יכול להיות שבאים אנרכיסטים, מקללים, יורקים, תוקפים את החיילים הגיבורים שלנו, לוחמים מגיבים, אפשר בהחלט לקחת אותם לצד ולהגיד להם ‘תגובה יותר מידתית, פחות מידתית’, אבל לשלוח לעשרה ימים בכלא? זה לא סביר, זה לא מידתי, זה לא נכון, זה לא ראוי.

”התפקיד שלנו לתת גב ללוחמים שלנו, לתת גב לחיילים שלנו ואני דורש מהצבא, תחשבו פעמיים על העונש הזה. זה מסר רע מאוד”.

ח”כ משה ארבל מש”ס תקף את תגובתו של בן גביר, ואמר: “ח”כ איתמר בן גביר ידידי, אני קורא לך להשאיר את צה”ל מחוץ לשיח הפוליטי. אסור לאפשר בשום אופן ללוחם צה”ל במדים להתבטא בעד שום מפלגה באופן הזה. חיילי ולוחמי צה”ל האהובים העומדים על משמר ארצנו חייבים להיות לפחות קומה אחת מעל העסקונה הפוליטית”.

חבר הכנסת משה קינלי טור פז מיש עתיד כינה ”אידיוט” את הלוחם מגבעתי.

“את החייל האידיוט מגבעתי שאמר למפגין ‘חכה לבן גביר’ – צריך לשלוח ל-10 ימי מחבוש”, אמר טור-פז בגל”צ. “זו התנהגות אידיוטית. טוב עשו מפקדיו”.

לדבריו, “העונש שניתן הוא סוג של עונש חינוכי, כי בן אדם צריך להבין שהוא משאיר את הפוליטיקה מחוץ לצבא. הוא ישב 10 ימים במחבוש, יחשוב קצת על הדברים ויחזור יותר צנוע”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחד מכה ואחד מאיים
    29/11/2022 15:03
    ורדינה מארגנטינה
  1. בזמן שהחייל מכה את הבנאדם אמר חברו את דבריו.חיילי צהל צריכים לייצג אותנו בכבוד ולא בחילחול שינאה וסגירת חשבונות.

  2. הוועד נגד ליקוקים
    29/11/2022 18:12
    יהודי
  3. איכס משה ארבל ממש שמאלני, מה רע במה שבן גביר עושה, כל הכבוד לו, תפסיק ללקק לחילונים השמאלנים תלמד ממנו להיות שליח ציבור נאמן

  4. חייל
    29/11/2022 22:01
    Yoyo
  5. השאלה האם בן גביר זה קללה
    מעניין