“לא התקדמנו בכלל”: הספין של דרעי ונתניהו על “שיחת הצעקות”

לפי הספין שקיבלו הכתבים הפוליטיים, "יו"ר ש"ס מאשים את הליכוד בניהול כושל של המו"מ וטוען: 'אתם חוזרים בכם מסיכומים ומבחינתנו זה משבר אמון'" • הליכוד הבטיח לחרדים: ביטול הגיור הרפורמי בישראל
חרדים 10
ה' כסלו התשפ"ג / 28.11.2022 22:17

כדי להוריד את הדרישות של יתר השותפות בגוש הימין: הכתבים הפוליטיים קיבלו היום (שני) “הדלפה”, כי יו”ר ש”ס אריה דרעי צעק על בנימין נתניהו ברקע הטענה כי בליכוד מורחים את מינוי יו”ר הכנסת ולא מקדמים באופן ממשי את השיחות מול השותפות.

לפי דיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, “דרעי התקשר לנתניהו בצעקות ואמר: ‘וויתרתי על האוצר שהיה קרוב ללבי, ובהמשך גם על הנגב והגליל כדי לאפשר חתימה עם עוצמה יהודית. אתם חוזרים בכם מסיכומים ומבחינתנו זה משבר אמון. ש”ס הבטיחה ממשלת ימין והיא תתמוך בממשלה אבל אם לא תעמדו בהתחייבויות נוותר על כל התפקידים ונתמוך בממשלה מבחוץ”.

לפי ההדלפה, נתניהו ולוין השיבו: זה לא תלוי בנו, מחכים לסמוטריץ׳.

עוד נאמר בדיווח, כי “לפי גורמים בש”ס, יש משבר אמון גדול בין דרעי לנתניהו אחרי שהליכוד מבקשת בכל הזדמנות שנייה לשנות את הסיכומים שהושגו בין המפלגות. בן היתר כועסים בש”ס על הוויתור על משרד הנגב והגליל שלא סייע באופן ממשי לקדם את השיחות ודרישות ויתור נוספות שהגיעו ביממה האחרונה מהליכוד”.

מוקדם יותר אמר דרעי בישיבת הסיעה: “לצערי לא כולם הפנימו שש”ס קיבלה רק 11 מנדטים. אני רוצה לומר: אם לא היינו עושים ויתורים בשבועיים האחרונים לא היינו מגיעים לשלב הסיכומים. עם זאת, אנחנו לא קרובים לחתימה.

“היינו קרובים לסיים לפני כמה ימים אולם יש נסיגה במשא ומתן. לא דרכי לאיים, אבל אני אומר שאנחנו צריכים להחליט עד כמה אנחנו יכולים עוד לוותר בשביל להקים את הממשלה. גם לנו יש גבולות ואנחנו צריכים לדעת איפה להציב את הקו האדום”.

הערב נפגש סמוטריץ׳ עם נתניהו, ולאחר צאתו אמר: “יש התקדמות. אנחנו אופטימיים הרבה יותר”.

לפי דיווח של רביב דרוקר בחדשות 13, הליכוד התחייבה בפני המפלגות החרדיות להעביר את ‘חוק גיור ממלכתי’ שיבטל את החלטת בית המשפט העליון מלפני כשנתיים להכיר בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים בישראל.

החוק לא יפעל רטרואקטיבית וגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים שנעשו בחוץ לארץ ימשיכו להיות מוכרים בישראל.

מדובר בהצעת חוק של שני חברי כנסת מש”ס והוא צפוי לבטל את פסק הדין של בית המשפט העליון על ההכרה בגיורים רפורמיים על ידי המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות