גזר הדין של המתחזה ש’עקצה’ מיליונים מחרדים: 50 חודשי מאסר

על המתחזה בת שבע לוי, שהוציאה סכומי עתק מגברים חרדים באמצעות שקרים ומניפולציות, נגזרו 50 חודשי מאסר בפועל ופיצויים • לוי הציגה עצמה בחלק מהמקרים, כבחורה בשם אפרת ש"נקלעה לקשיים עקב התקרבותה לדת" • חרדי שנעקץ העביר לה למעלה ממיליון במשך 10 שנים
חיים טוויל
ד' כסלו התשפ"ג / 28.11.2022 18:42

בית המשפט בירושלים גזר היום (שני) את דינה של בת שבע לוי, בת 69 מגבעת זאב, מתחזה מתוחכמת, שהצליחה להוציא סכומי עתק מגברים שהיו איתה בקשר ממושך.

לוי הורשעה בעבירות של מרמה וסחיטה באיומים, ונגזרו עליה 50 חודשים מאסר בפועל ופיצויים בסך 138,500 שקל לשלושת המתלוננים כנגדה.

בשני פרקים ששודרו בתוכנית התחקירים ‘המתחזים’ בקשת 12, בהגשת חיים אתגר, הוצג כיצד לוי נהגה להתחזות לנשים צעירות בכדי לעקוץ כסף מגברים.

בתחקיר הראשון, התחזתה לדוגמנית מאיטליה או לחלופין לצעירה מתחזקת בשם אפרת, שתקשרה עם הקורבנות שלה מתוך חדר מלון הדירות ‘רפאל” בירושלים’. אותו חדר מומן על ידי רב שגילה דרך תכנית ‘המתחזים’ כי הוא נעקץ במיליוני שקלים.

לאחר החשיפה בתכנית הראשונה, התחייבה לוי לחדול ממעשיה ולהשתקם. אך מספר חודשים לאחר שידור התחקיר הראשון, התגלה כי לוי המשיכה לעקוץ כספים מגברים חרדים  באותה השיטה.

על פי כתב האישום שהוגש לפני שנה, בין השנים 2021-2008 נהגה לוי להציג מצגי שווא שונים בפני אנשים רבים, כאשר על פי רוב נהגה להציג את עצמה כצעירה כבת 20 בשם אפרת לוי, אשר עובדת ברשות השידור.

עם  י’, אחד המתלוננים, יצרה קשר טלפוני יומיומי קרוב בו הציגה את עצמה כמי שמנסה להתחזק ולהתקרב לדת, ביודעה כי מדובר באדם בעל אורח חיים חרדי. בדרך זו רכשה את אמונו ונוצר קשר קרוב, במהלכו החלה לבקש ממנו מימון לשכר דירה, סיוע ללימודים ובהוצאות פרטיות.

לאחר שהציגה בפניו מצגי שווא מתמשכים בנוגע לזהותה, מצבה האישי והמשפחתי ולכך שנקלעה לקשיים כלכליים בעקבות התקרבותה לדת – הצליחה הנאשמת להביא את י’ למצב בו הוא מממן ומכלכל אותה באופן מלא במשך למעלה מ-10 שנים.

בדרך זו הנאשמת קיבלה במרמה מ-י’ למעלה ממיליון שקלים.

בסמוך לחודש אפריל 2021, פנו ל-י’ מתכנית תחקירים ‘המתחזים’, אשר ביצעה תחקיר על הנאשמת, ומסרו לו כי הם חושדים שמדובר במתחזה. בעקבות כך, י’ הפסיק להעביר לנאשמת כספים, ומסר לה כי הוא נקלע לקשיים כלכליים.

כמו כן  י’ ביטל את השקים אותם העביר לטובת שכר הדירה של הנאשמת וכן ביטל את כרטיסי האשראי בהם נהגה הנאשמת לעשות שימוש.

כאשר נודע לנאשמת כי י’ יודע כי היא מתחזה, התקשרה אליו ואיימה כי אם לא יעביר לה כסף עבור חודשיים נוספים, היא תספר את דבר הקשר ביניהם, וכן דברים אישיים שמסר לה במסגרת הקשר, הן לבת זוגו והן לרבנים מהקהילה שלו.

חרף איומים אלו י’ לא העביר לנאשמת כסף.

בנוסף, אף לאחר שנודע דבר התחזותה במסגרת תכנית התחקירים ‘המתחזים’, הנאשמת פעלה שוב באופן זהה כאשר פנתה לאדם נוסף גם הוא בעל אורח חיים חרדי והוציאה ממנו באופן דומה כספים בסך של כ-20 אלף שקלים, תוך שהיא מציגה עצמה כבחורה צעירה בשם אפרת המתקרבת לדת ונקלעה לקשיים כלכליים.

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר בתגובה לגזר הדין: “הנאשמת התחזתה למישהי אחרת, בדתה סיפורים וניצלה את האמון שנתנו בה המתלוננים ובכך נטלה מהם במרמה למעלה ממיליון שקלים.

“סברנו לאורך ההליך כי מדובר במסכת התעללות נפשית וכלכלית קשה שחוו המתלוננים מצד הנאשמת ובהתאם לכך ביקשנו לגזור עליה עונש משמעותי שיהיה בו על מנת להרתיע את הנאשמת. ביהמ”ש קיבל את עמדתנו והטיל על הנאשמת עונש חמור”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך נופלים בכזו קלות
    29/11/2022 08:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מילא פעם אחת שתיים ושלש אבל לאורך זמן ובסכומים כאלו? פלא

  2. עונש קל מאוד
    29/11/2022 21:15
    עונש קל מאוד
  3. תעקוץ מן הכלא