התנאי של ש”ס לליכוד: עד ש’חוק דרעי’ לא עובר – אין השבעה

מדובר בשינוי של חוק יסוד הממשלה, שמצריך דיון והליך חקיקה שיארכו לפחות כמה ימים, בעיקר בשל העובדה שמדובר בחוק יסוד ואישור בארבע קריאות • בציונות הדתית משדרים אווירה אופטימית: "אנחנו בשלב השיחות הרציניות, נגיע להסכמות. נשארו שאלות טכניות שייפתרו בקרוב"
חרדים 10
ד' כסלו התשפ"ג / 28.11.2022 09:16

בכירים בש”ס מבהירים הבוקר (שני), כי עד שלא יחוקק החוק שמאפשר ליו”ר המפלגה אריה דרעי להתמנות לשר – לא תתקיים השבעת ממשלה חדשה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’,  אותם בכירים אמרו כי הדברים נאמרו גם לאנשי הליכוד – והובהר להם כי רק לאחר אישור החוק באופן סופי, כלומר בקריאה שנייה ושלישית, יהיה ניתן לקיים את אירוע השבעת הממשלה החדשה בכנסת, ולא קודם לכן.

מדובר בשינוי של חוק יסוד הממשלה, שמצריך דיון והליך חקיקה שיארכו לפחות כמה ימים, בעיקר בשל העובדה שמדובר בחוק יסוד ואישור בארבע קריאות, שכן הוא מתחיל בקריאה הטרומית.

על פי הצעת החוק שהגיש ח”כ משה ארבל מש”ס, יתוקן חוק יסוד הממשלה ויקבע שעונש מאסר גורר אחריו קלון ומניעה מתפקיד שר  – רק כשמדובר בעונש מאסר בפועל ולא במקרה של מאסר על תנאי, כפי שנגזר על דרעי.

לפי דיווח ב’מעריב’, בש”ס הגיעו להסכמות עם הליכוד בכל הנושאים חוץ מנושא הגיוס. הליכוד מסרב לדרישות שהציג אריאל אטיאס, איש צוות המו”מ של ש”ס, להעביר חוק דומה לחוק טל. בליכוד מעוניינים לקדם חוק גיוס שכולל יעדים, אך ש”ס מתנגדת בכל תוקף.

יו”ר הליכוד בנימין נתניהו ויו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ ייפגשו שוב היום, במסגרת המו”מ הקואליציוני להקמת ממשלה. זאת, לאחר פריצת הדרך שהושגה בפגישתם הלילה.

יו”ר סיעת הציונות הדתית, ח”כ אורית סטרוק, אמרה בגל”צ כי היא מאמינה שייחתם הסכם בקרוב.

לדבריה, “שלב הפניית האצבע המאשימה מאחורינו, אנחנו בשלב השיחות הרציניות. מאמינה שנגיע להסכמות. נשארו שאלות טכניות שייפתרו בקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות