ליאת בן ארי, התובעת הראשית במשפט נתניהו, שוקלת להתפטר

לפי דיווח ב'גלובס', עו"ד ליאת בן ארי ציינה בשיחות עם קולגות כי חייה אינה פשוטים - וכי היא נותרה לבדה מול המתקפות המופנות כלפי משפחתה בגלל 'תיקי האלפים' • במשרד המשפטים מגבים: "היועמ"שית ופרקליט המדינה דוחים בתוקף את המתקפות האישיות נגד ליאת בן-ארי"
חרדים 10
ג' כסלו התשפ"ג / 27.11.2022 19:43

המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי מביעה מזה תקופה ארוכה, בשיחות סגורות עם קולגות והממונים עליה במשרד המשפטים, את רצונה לפרוש מהתפקיד. כך חשף הערב (ראשון) אבישי גרינצייג ב’גלובס’.

הרקע לכך הוא ‘תיקי האלפים’ עליהם היא מופקדת כתובעת הראשית, והמתקפה של תומכי בנימין נתניהו נגדה ונגד בני משפחתה.

לפי הדווח ב’גלובס’, בשיחות אמרה עו”ד בן ארי כי נותרה בודדה במערכה בכל הקשור לביקורת כלפיה. היא טוענת כי חייה אינם פשוטים וכי יורדים לחיי בנה הקטן.

בן ארי הוסיפה, כי מפגינים ליד ביתה עם תמונות מזעזעות והתבטאויות מכוערות במיוחד. לדבריה, היא אומרת לעצמה: “די, נמאס. למה אני צריכה את זה?”

יצוין, כי היועמ”שית הגישה לאחרונה בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד אורלי לב, אחת מתומכות נתניהו.

לפי ‘גלובס’, בן ארי הסבירה כי היא נשארת בינתיים למרות תחושת מיצוי, בשל “תחושת מחויבות עמוקה מדי, אולי מטמטום”. עם זאת, היא ציינה: “בינתיים אני עוד נשארת, כמה זמן זה עוד יימשך? אני לא יודעת”.

ב’גלובס’ צוין, כי גורמים בצמרת הפרקליטות שותפים לדעה כי אם יצליחו “לשבור” תובעת כמו ליאת בן ארי, יהיו לדבר השלכות רוחב מסוכנות ואפקט מצנן ומרתיע, כאשר אף פרקליט לא ירצה לקחת על עצמו תיקים כאלה.

מדוברות משרד המשפטים נמסר מטעמה של ליאת בן ארי ל’גלובס’: “ליאת בן ארי היא המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית מזה כ־3 שנים, לאחר שכיהנה כפרקליטת מחוז למעלה משבע שנים, ועומדת בראש צוות תיקי האלפים. אכן, לאחרונה הביעה בפני גורמים מחשבות על תחושת מיצוי מסיבות שונות, ולאחר 25 שנות עבודה בפרקליטות, אולם היא נשארת בתפקידה, בין היתר לאור תחושת מחויבות עמוקה כלפי הצוות בראשותו היא עומדת”.

תגובת היועמ”שית ופרקליט המדינה: “היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה דוחים בתוקף את המתקפות האישיות נגד המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן-ארי, ונגד הפרקליטים החברים בצוותה, משרתי ציבור מסורים.

“עו״ד בן-ארי היא פרקליטה מעולה, אשר עושה את עבודתה ביושרה ובמקצועיות, בעלת עמוד שידרה איתן, וזוכה לאמון והערכה של היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה.

“השבוע הוגשה בקשה למניעת הטרדה מאיימת נגד בן משפחתה של בן ארי. כמו כן נפתחו לאחרונה חקירות פליליות נגד אלה המטרידים עדים ומבקשים להשפיע על ברור האמת.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות