בנק ישראל חשף: המחיר על החד פעמיים עלה ב-70% יותר משנדרש

בבדיקה שערך בנק ישראל עלה: הקושי של האזרחים להעריך את ההעלאה הנגזרת מהמס, היא הגורם שאפשר לקמעונאים לגבות מחיר עודף • גולדקנופף: "קיבלנו היום עוד הוכחה לכך שיש לבטל לאלתר את המס השערורייתי"
חרדים 10
ג' כסלו התשפ"ג / 27.11.2022 19:28

בנק ישראל חשף היום (ראשון) כי מחיר הכלים החד-פעמיים בפועל גבוה ב-70% מאשר השפעת המס הישירה, שהוטלה עליהם בחודש נובמבר 2021.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בבדיקה שערך הבנק על השפעת הטלת המס על המחירים, התגלה כי הקמעונאים ניצלו לטובתם את המיסוי על הפלסטיק – והעלו את המחירים מעבר למה שנדרש, כך שאם המס דרש העלאה של 13 שקלים על כל קילוגרם, בפועל הועלו 22 שקלים.

בממצאי הבדיקה קבע בנק ישראל, כי עליית המחיר מעל ומעבר לחובות המס, תומכת באפשרות שהשוק אינו פועל בתחרות משוכללת, בגלל מבנה צד ההיצע של השוק או משום שהמידע העומד לרשות הצרכנים אינו מלא.

נראה שהקושי של הצרכנים לזהות את ההעלאה הנגזרת מהמס, נובע מכך שהוא נקבע על בסיס המשקל, שאותו קשה לצרכן להעריך – מה שהקל על ההעלאה העודפת של המחיר.

יו”ר יהדות התורה ח”כ יצחק גולדקנופף, אמר בתגובה לפרסום של ‘בנק ישראל’: “קיבלנו היום עוד הוכחה לכך שיש לבטל לאלתר את המס השערורייתי על החד פעמי שהשית שר האוצר היוצא.

“מסתבר שהרשתות הגדולות רכבו על הגל, ניצלו את הסיטואציה שלאזרח אין מושג בכמה זה אמור להתייקר – והעלו את מחירי החד-פעמי בכמעט כפול משיעור המס, שגם כך מכביד על אזרחי ישראל הנאנקים תחת יוקר המחיה.

“איכות הסביבה חשובה, המאבק בזיהום אוויר חשוב, והדרך לטפל בכך מתחילה בהסברה ובמתן פתרונות אלטרנטיביים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות