האיש, הנס והמקל: למה שלמה עמד ובכה כשהגביהו 36 ספרי תורה? צפו

סרטון שהפך ויראלי בשיא 'כינוס השלוחים' העולמי של חב"ד - סקרן רבים: מי הוא הזקן האלמוני שנעמד בעת הגבהת 36 ספרי התורה ונופף במקלו בבכי? • אריה ארליך מביא את סיפורו המיוחד
מנדל סופר, חב"ד. אורג
ג' כסלו התשפ"ג / 27.11.2022 16:50

קוראים לו שלמה סוריה. סוריה זה רק שם המשפחה שלו – בפועל הוא גר בצרפת. הוא יהודי חרוש קמטים, בן 88, שנולד בין מלחמות ושירת בכמה מלחמות.

במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום כיפור, כאשר ארץ ישראל הייתה תחת מתקפה של צבאות אויב, שלמה נסע לארץ והתנדב, למרות שעד היום הוא אינו יודע אפילו מילה אחת בעברית.

שלמה התקרב לרב מרדכי בן-נפתלי, שליח חב”ד בעיר בונדי שבצרפת. וכאן מתחיל סיפורו המרגש של שלמה.

לפני שמונה שנים, התקשר חתנו לרב בן-נפתלי, ובפיו בשורה קשה: שלמה אובחן כחולה סופני במחלה נוראה. הרופאים נותנים לו חודשיים לחיות.

בפיו של שלמה משאלה, אולי משאלה אחרונה: לנסוע לארצות הברית, כדי להתפלל על ה’ציוּן’ של הרבי מליובאוויטש.

“הרגשתי שזו אחריות עצומה, סיכון של ממש. אבל מכיוון שזו הייתה הבקשה שלו – התייעצנו עם רופאים ועשינו את זה”, סיפר השליח מבונדי. הם נכנסו לאוהל של הרבי, ושלמה החולה קרא שם פרקי תהילים, התחנן על חייו ובכה את נשמתו.

כשחזרו לצרפת, הלך שלמה סוריה הקשיש לרופאיו למעקב, ולדברי הרב בן-נפתלי – הרופאים לא מצאו זכר למחלה הנוראה. מאז, הצטרף שלמה לרב בן-נפתלי לעוד ארבע נסיעות, כדי להודות על הנס, וגם להשתתף ב’כינוס של אלפי ה’שלוחים’ של חב”ד מכל העולם שנערך בניו יורק.

בשבוע, בערב ההצדעה שנועל את הכינוס, סיימו 36 סופרי סת”ם לכתוב את האותיות האחרונות ב-36 ספרי התורה שיישלחו לבתי חב”ד שעדש כה לא היה להם ספר תורה.

ל”ו ספרים הוגבהו לשירת ‘וזאת התורה’ של אברהם פריד, ואז הוקראו שמותיהן של מאות ערים ומדינות בהן מכהנים שגרירי האור היהודי – וברגע אחד התרומם האנגר בניו ג’רזי כולו לריקוד חסידי המוני וסוחף. היה נראה שהעולם היהודי כולו רוקד וחוגג את הניצחון היהודי.

שלמה סוריה לא נשאר אדיש לגאווה היהודית שהתפוצצה סביבו כמו כור גרעיני אדיר. הוא עמד נרגש, העיניים שלו הפכו לשתי מעיינות של דמעות,

ושלמה, האיש שבחייו כבר ראה הכל והחודשיים שנתנו לו הרופאים הפכו לשמונה שנים ועוד היד נטויה כמה שה’ ייתן לו – נופף חזק-חזק במקל ההליכה שלו.

הנה התמונה של שלמה, האיש, הנס והמקל.

צפו.

הסיפור נכתב על ידי מנדל סופר ב-chabad.org. אריה ארליך פרסם את הסיפור ב’משפחה’

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות