בגלל רישום דיגיטלי: אלפי חרדים לא יקבלו סבסוד למעונות היום

הרישום לקבלת דרגה עבור סבסוד ב'מעונות היום', מתנהל השנה באופן דיגיטלי בלבד • שלום נגר, מראשי חלמי"ש: "בעקיפין מדובר ב'גזירת המעונות' שנכנסת אלינו בדלת האחורית. לציבור בני התורה אין באמת איך להתמודד עם המשימה להגיש בקשה. הליך רישום דיגיטלי מפלה אותם"
אריה ריבקינד
ג' כסלו התשפ"ג / 27.11.2022 16:28

בסיום החודש הלועזי הנוכחי – בעוד שלושה ימים –  יסתיים המועד הסופי להגשת בקשה לקבלת דרגה עבור סבסוד במעונות היום.

השנה הודיע משרד הכלכלה על ביטול האפשרות להגיש את הבקשה באמצעות רישום בטפסים, כפי שהיה עד היום – והאפשרות להירשם היא אך ורק דרך הזדהות חכמה באתר לשירותים ממשלתיים.

ארגון חלמי”ש, שהגיש בעבר את ‘בג”ץ המעונות’ כנגד ‘גזירת אביגדור ליברמן’, הגיש פנייה דחופה למשרד הכלכלה, בדרישה לשנות את הנוהל של רישום דיגיטלי בלבד.

“הליך רישום דיגיטלי מפלה את ציבור בני התורה”, כתבו ראשי הארגון בפנייתם למשרד. “החלטה שרירותית זו גורמת לכך שאלפי משפחות חרדיות, שנמנעות משימוש באמצעים מקוונים ומשתמשות אך ורק בטלפונים ניידים כשרים, לא יוכלו להגיש את הטפסים כדי לקבל הנחה במעונות”.

על המכתב חתומים שלום נגר ומשה גולדמן, ראשי הארגון – שהוסיפו בפנייתם: “חסימה זו מונעת מהמפעילים לקבל דרגות שוטפות וכן תשלומי רטרו. הקושי הינו בעיקר כיום כאשר הוחלט שלא לתת מקדמות”.

״בעקיפין”, אומר שלום נגר, “מדובר בגזירת המעונות שנכנסת אלינו בדלת האחורית. לציבור בני התורה אין באמת איך להתמודד עם המשימה להגיש בקשה לדרגה. הליך רישום דיגיטלי מפלה את ציבור בני התורה”.

משה גולדמן מוסיף: “יש לנו רשימה של דברים שאנו מקווים שישתנו עם הקמת הממשלה החדשה. אבל במקרה הזה, לוחות הזמנים פועלים לרעתנו. עם סיום החודש הלועזי הקרוב, לא ניתן יהיה להגיש בקשות חדשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות