פשיטה בקראון הייטס: ה-FBI עצר חסיד שהשתתף ב’פרעות הקפיטול’

סוכני ה-FBI עצרו השבוע בחור צעיר, חסיד חב”ד  – פרטיו המלאים שמורים במערכת – בפינת הרחובות קינגסטון ויוניון בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, לאחר שלפי החשד נטל חלק בהסתערות על גבעת הקפיטול לפני כמעט שנתיים. המצור על הקפיטול התרחש בכ”ב בטבת תשפ”א, בעקבות ניצחונו של הנשיא ג’ו ביידן בבחירות לנשיאות ארצות הברית. אלפים מתומכי טראמפ פרצו
נתן פרל
א' כסלו התשפ"ג / 25.11.2022 01:07

סוכני ה-FBI עצרו השבוע בחור צעיר, חסיד חב”ד  – פרטיו המלאים שמורים במערכת – בפינת הרחובות קינגסטון ויוניון בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, לאחר שלפי החשד נטל חלק בהסתערות על גבעת הקפיטול לפני כמעט שנתיים.

המצור על הקפיטול התרחש בכ”ב בטבת תשפ”א, בעקבות ניצחונו של הנשיא ג’ו ביידן בבחירות לנשיאות ארצות הברית. אלפים מתומכי טראמפ פרצו לבניין  בית הנבחרים האמריקנ) בוושינגטון, השחיתו אותו ופצעו עשרות שוטרים. אחד השוטרים מת למחרת. ארבעה מפגינים מתו גם הם בעת ההסתערות או מיד אחריה.

לטענת ה-FBI הצעיר החסידי  מקראון הייטס השתתף בהסתערות. בידיהם תיעודים המאששים זאת.

בשיחה עם אתר COL מעריך עסקן תושב קראון הייטס כי הסיבה למעצר המאוחר, כמעט שנתיים אחרי, קשורה לכך שמעצר כל המשתתפים באירוע נמשך זמן  רב. “כולם יעצרו בסוף”, הוא מעריך.

לפי הדיווח ב-COL, המידע על השתתפות הבחור בפרעות התבסס על נתונים של גוגל שסופקו ל-FBI, לאחר שהאחרון איכן מכשירים סלולרים שהיו בקונגרס בעת הפרעות.

באמצעות גוגל איתרו הסוכנים את כתובת מגוריו של מחזיק הטלפון ואת הרכישות שביצע בכרטיס האשראי שלו בתקופה הסמוכה למצור – מה שהוכיח כי ביום הפרעות היה באזור וושינגטון.

ב-FBI גם השיגו תמונות של הצעיר, ואלו הושוו עם צילומי מצלמות האבטחה שבידיהם, שתיעדו את השתלטות ההמונים על הקפיטול.

הבחור עטה מסכה לבנה בעת ששהה בקפיטול, אולם חלקים מפניו נותרו גלויים חלק מהזמן. כמו כן אותרו תמונות שלו מחוץ לבית הנבחרים, לפני שנכנס אליו, באותו היום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות