דוד ביטן: סמוטריץ’ עבר את הגבול, הליכוד הקשיח עמדות בגללי”

הח"כ מהליכוד עולה למתקפה בריאיון ל-ynet radio: "המשא ומתן הקואליציוני התחיל לא טוב, אי אפשר לוותר עוד לשותפים, לפי מה שאני רואה - הליכוד יצטרך לעבוד בשבילם. עכשיו הקשיחו עמדות בגלל ביקורת שלי"
חרדים 10
ל' חשון התשפ"ג / 24.11.2022 13:05

ח”כ דוד ביטן מהליכוד התייחס היום (חמישי), בריאיון למורן אזולאי וקובי סודרי ב-ynet radio, למתקפה של יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ נגד מפלגתו, וטען כי צוות המו”מ של הליכוד הקשיח את עמדותיו במו”מ הקואליציוני מול ראשי גוש הימין, בעקבות הביקורת שהוא וחברי כנסת אחרים הביעו.

“הקשחנו עמדות גם בגלל הביקורת שלי ושל אחרים, וגם בגלל שהם עברו את הגבול מבחינת הבקשות שלהם, במיוחד סמוטריץ’.  אני לא רואה מצב שאפשר להמשיך לוותר להם”.

לדבריו, “סמוטריץ’ צריך להתיישר עם מה שהוא קיבל, פלוס מינוס, כדי שההסכם ייחתם כמה שיותר מהר. הבעיה לא רק בתיקים, לפי מה שאני רואה – הליכוד יצטרך לעבוד בשבילם”.

ביטן טען כי תיקי הביטחון, האוצר והחוץ היו חייבים להישאר בידי הליכוד, מאחר שהשיג 32 מנדטים. “אם אתה לא מחזיק תפקידי שרים רציניים – אתה בעצם לא יכול לעשות שום דבר”, אמר. “ראש ממשלה, עם כל הכבוד, זה לא מספיק. בחוץ ובביטחון ראש הממשלה קובע, אבל בדברים אחרים הסמכויות בידי השרים – וזה חשוב. גם בעקרונות ההסכם הקואליציוני יהיו לנו בעיות. גם באופוזיציה. התחילו לא טוב את המו”מ, היו צריכים מראש לומר – שלושת התיקים האלה לא במו”מ”.

לדבריו, “לא יודעים לנהל משא ומתן. היו צריכים לדעת שסמוטריץ’ יהיה מאוד קשוח ויהיה לו המון דרישות, כי זה בית הגידול של הציונות הדתית, הם גם עשו את זה בעבר. דבר שני – הזרע של הפורענות היה באופוזיציה, אם באופוזיציה על מנת לשמור את האחדות הליכוד התקפל כל הזמן, אז היה ברור להם שזה גם יהיה בהקמת הממשלה”.

הוא דחה אפשרות להקמת ממשלה עם המחנה הממלכתי ויש עתיד: “הם לא מוכנים. ברגע שהם שמו את הדבר העיקרי במדינת ישראל, המשפט של נתניהו, אז אין שום אלטרנטיבה אחרת. הם הבעיה, לא אנחנו. זה לא רק מלקקים פצעים מהממשלה עם גנץ”.

ביטן העריך גם שלא ימונה לשר בממשלה המיועדת של נתניהו, ולא מסיבות משפטיות – כתב האישום נגדו).

“אני יודע שלא אהיה שר. לא מסתכל אחורה”, אמר ביטן. “הפעילות שלי בכנסת, ונראה מה נתניהו יאמר”.

כשנשאל ביטן אם מי שזוכה לתפקיד שר הוא מי ש”המלך חפץ בייקרו” השיב: “זה בערך המצב”,

חטפת מנתניהו בפריימריז.

“חטפתי כבר, אני לא מתרגש מזה. עובדה שנבחרתי גם בלי התמיכה שלו. הוא צריך להסתכל בראי ולהגיד למה לא תמכתי בביטן כשביטן תמך בי ברגעים הכי קשים ותמך בי משנת 92′. זו בעיה שלו, לא בעיה שלי. כל מיני ח”כים שרצו להזיז אותי הצידה וכל מיני אנשי לשכה אמרו לו ‘ביטן חזק מדי’, ‘ביטן רוצה להכניס כל מיני חברי כנסת’, ‘מקים סיעה בתוך סיעה’. כל מיני קשקושים שלא היו נכונים, כי העובדה היא שתמיד תמכתי בו”.

תשנה את הגישה כלפיו?

“לא. תמיד הייתי מבקר. אחת הבעיות שלי היא שאני תמיד אומר מה שאני חושב, זו לא פעם ראשונה. הביקורת שלי עניינית”.

שמעתי את ישראל כץ אומר שיש ציר בליכוד שכולל גם את אמסלם ואותך. מה המשמעות?

“אין משמעות. הציר הזה חברי ופוליטי של שנים. זו לא סיעה בתוך סיעה. יש צירים אחרים, כמו למשל צירים של יואב קיש, חיים כץ ומיקי זוהר שזה ציר בפני עצמו, יש עוד צירים כאלה במפלגה. לא ראיתי את נתניהו או המתחרים שלו יוצאים נגד הציר הזה. קיש (-שתמך בגדעון סער) קיבל חנינה בגלל יריב לוין. יש צירים נוספים, דוגמת אוחנה ודיסטל. יש צירים שמקבלים אותם ויש צירים שנלחמים בהם. הכול עניין איך המלך רואה את העניין הזה”.

אמש טען  סמוטריץ’ כי בליכוד ממעטים לקבוע פגישות מו”מ, וביניהן “מכפישים ומקטינים אותנו, ושולחים גדודי צייצנים ו’פרשנים’ לשקר, לקלל ולגדף אותנו בוולגריות”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חדל ברבורים ברשת
    24/11/2022 18:26
    שאול א.
  1. הוא לא עבר שום גבול. אתם פשוט רוצים שהוא יוותר כדי שלכם יהיו יותר תפקידים.
    זה המשחק.
    ובין שרים מהציונות הדתית לבין שרים מהליכוד אני מעדיף את הראשונים.