בחב”ד מציגים פנטזיות: כך נממן על חשבון רוסיה את הרחבת בניין 770

מחלקת היח"צ של יו"ר אגו"ח בישראל, הרב יוסף אהרונוב, חשפה כי במהלך פגישה סודית שהתקיימה במשרדי אגודת חב"ד בניו יורק עלתה הצעה: לממן את הרחבת מרכז חב"ד העולמי-770 מקנס 'על הנייר' בסך 270 מיליון דולר שהוטל על רוסיה בגלל 'אוסף שניאורסון' • גורם בכיר ששוחח עם הרב יהודה קרינסקי, מזכירו של הרבי מליובאוויטש: "זעם על שרבוב שמו. פשוט המציאו, חלומות באספמיה" • ומה יהיה חלקו של הרב יוסף אהרונוב במיזם?
נתן פרל
ל' חשון התשפ"ג / 23.11.2022 23:00

במהלך כינוס השלוחים העולמי של חב”ד שהתקיים בסופהשבוע האחרון בניו יורק, נשא דברים הרב חיים יהודה קרינסקי, יו”ר המרכז לענייני חינוך של חב”ד – הגוף העליון הממונה על השלוחים בכל העולם – ומי שהיה מצוות המזכירים של הרבי מליובאוויטש זצ”ל.

הרב קרינסקי, הנכנס בימים אלה לשנתו ה-90, העלה אל סדר היום את הצורך בהרחבת מרכז חב”ד העולמי-770,  זאת נוכח קהל האלפים הפוקד את בית המדרש, הצר מהכיל.

הרב קרינסקי חשף כי במשך שנים הרבי זצ”ל התעניין בתוכניות להרחבת בית המדרש הגדול וסיפר על ההוראות הרבות והמפורטות שקיבל ממנו.

הרב קרינסקי הכריז באוזני אלפי השליחים שהגיעו מכל רחבי תבל, כי יש לגייס לשם המיזם כ-15-20 מיליון דולר, והציע להקים ועד של 30 שלוחים שיתגייסו למען המשימה.

ביום ראשון, למחרת נאומו, התקיימה במשרדו של הרב קרינסקי פגישה בה השתתפו עורכי דין מארה”ב וישראל, לצד יו”ר אגודת חסידי חב”ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב, והרב שלמה קונין, השליח הראשי של חב”ד בקליפורניה – שניהם חברי המשלחת המיוחדת שמונתה על ידי הרבי מליובאוויטש לפני יותר מ-30 שנה להחזרת ‘אוסף שניאורסון’ הנמצא בידי שלטונות רוסיה.

לפי דיווח באתר חב”ד-COL, במהלך הפגישה הפליגו חלק מהנוכחים אל מחוזות הפנטזיה: בית המשפט בארה”ב כבר פסק כי בכל יום ש’ספריית שניאורסון’  אינה מועברת לידי ספריית חב”ד בניו יורק – שלטונות רוסיה מחויבים בתשלום בקנס יומי של 50 אלף דולר לאגודת חב”ד העולמית. בשלב זה הקנס עומד כבר על למעלה מ-270 מיליון דולר.

וכך, במהלך הפגישה הוצע לממן את הרחבת המרכז העולמי-770 מכספי הקנס, המצוי בשלב זה ‘על הנייר’ – שכאמור, כבר עולה על יותר מרבע מיליארד דולר.

לפי הדיווח, הרב שלמה קונין דחה את ההצעה וחזר על התחייבות מלפני שנים, כי “אין לגעת בכספים המגיעים מרוסיה עד להשבת אחרון הספרים”.

הרב קרינסקי קיבל את הערתו של הרב קונין, אך ציין: “רק מהריבית שתצטבר בבנק על סכום העתק יהיה די לממן את הרחבת מרכז 770, מבלי לגעת בקרן”.

תוכנית הבנייה שהציג הרב קרינסקי כוללת הריסת בתים הממוקמים מאחורי מרכז חב”ד-770, ובניית מתחם ענק שיכיל כ-15 אלף חסידים.

הגורמים שהדליפו את השיחה הסודית בפגישה, לא מסרו מה הייתה עמדתו של יוסף יצחק אהרנוב בדיון, אך גורם בחב”ד אומר לחרדים 10 הערב: “הרב אהרונוב הוא אדם מעשי. בעוד עמיתיו דנו במימון הוא כבר עסק בתיכנון כיצד לגייס את מחלקת ההנדסה והבינוי של צעירי חב”ד בישראל, שתביא את הניסיון עתיר הידע והמעש שלה לשם הרחבת השטח עליו ייבנה המרכז העולמי החדש של חסידות חב”ד”.

ל’חרדים 10′ נודע, כי הרב יהודה קרינסקי זעם כאשר נודע לו כי אנשי מחלקת יחסי הציבור של יוסף יצחק אהרונוב – העומדים מאחורי פרסום הידיעה באתר חב”ד-COL ואתרים נוספים – שרבבו את שמו למלחמה שהם מנהלים נגד שלטונות רוסיה.

גורם בכיר בחסידות חב”ד ששוחח עמו הערב (רביעי), אומר: “פשוט המציאו כביכול הוא דן על בניית בניינים בניו יורק מהריבית של כסף שלא בא לעולם ולא יבוא. חלומות באספמיה – וביזיון מזכירו האישי של הרבי מליובאוויטש”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אל דאגה, המדליף הוא אהרונוב בעצמו
    23/11/2022 23:33
    מנחם
  1. מגלומניה זה שמו השני של מי שהיה חייב להיות שנים על גבי עיתון כפר חב”ד כל שבוע החבדניקים כבר רגילים לזה

  2. חלומות שחלמו אחרים על אחרים...
    06/01/2023 06:19
    מישהו
  3. ב”ה

    השיחה – אם אכן התקיימה – היתה בנימה הומוריסטית.
    ה’הדלפה’ ל-COL היא לכל היותר ‘מתיחה’ משעשעת ברוח פורימית, שכל חסיד חב”ד הקורא בידיעה מודע היטב למשמעותה זו.