‘אין קצה חוט’ • הערכה במשטרה: המחבלים הגיעו ממזרח ירושלים

במערכת הביטחון מעריכים: המחבלים שביצעו את הפיגוע הכפול הם ערבים ישראלים ממזרח ירושלים - אך לא ברורה זהותם ולאיזה ארגון טרור הם משתייכים • המטענים הוטמנו בשתי הזירות כשעה וחצי לפני הפיגוע • בניגוד לפיגועים קודמים: למערכת הביטחון אין בינתיים פרופיל של המחבלים
חיים טוויל
כ"ט חשון התשפ"ג / 23.11.2022 21:41

יותר מ-12 שעות לאחר הפיגוע הכפול בירושלים בו נרצח תלמיד הישיבה אריה שצ’ופק הי”ד ועשרות נפצעו, למערכת הביטחון עדיין אין פרופיל של המחבלים שביצעו את הפיגוע ולאיזה ארגון טרור הם משתייכים – וזאת, בניגוד לפיגועים קודמים.

לפי דווח ב’כאן חדשות’, גורמים ביטחוניים אומרים כי חוסר הידיעה מדגיש את הכשל המודיעיני בכל הקשור לפיגוע שתוכנן על ידי חוליה שמסתמנת כבעלת ניסיון בהכנת מטענים.

במסגרת חקירת הפיגוע עלתה הנחת עבודה כי המחבלים הכירו את האזור והזירה, ואף תצפתו עליה מבעוד מועד. במערכת הביטחון מעריכים כי המחבלים הם תושבי מזרח העיר בעלי תעודות זהות כחולות, בין היתר בגלל קרבתה של הזירה לאזור.

עדיין לא ברור הארגון ורמת ההתכוננות של המחבלים אך מגורמי הביטחון נמסר: “במוקדם או מאוחר – נגיע למחבלים”.

במערכת הביטחון ממשיכים לחקור את האירוע ולפי ההערכות השונות, עושה רושם כי המחבלים הגיעו לזירת הפיגוע בגבעת שאול בשכונת רמות שעה לפני שהתפוצץ מטען החבלה שהונח בתחנת האוטובוס בצומת גבעת שאול בכניסה לירושלים.

חקירת הפיגוע נמשכת בדגש על המישור המודיעיני – הפעלת סוכנים, מצלמות אבטחה וכלים טכנולוגיים נוספים.

תיעודים מזירות הפיגועים הועברו לידי המשטרה, אך לא ניתן לראות בהם בבירור דמות חשודה כלשהי שקשורה לפיגוע וניתן להצביע עליה כעומדת מאחורי הפיצוצים.

לפי דיווח בחדשות 13, במשטרה משקיעים את מירב המאמצים כדי “לתפוס” את תמונותיהם של החשודים באמצעות שימוש במצלמות האבטחה מסביבת זירות הפיגוע.

בשב”כ סבורים כי בסופו של דבר יצליחו לשים את ידם על המחבלים, המשלחים וגם על מכיני המטענים.

בשונה מפיגועי עבר, הפיגוע מהבוקר מאופיין בהתארגנות חולייתית מסודרת, תשתית, הכנת מטענים וגם סיוע בהסעה ושינוע המחבלים ממקום למקום. המטענים, היותם קטנים ולא מתוחכמים במיוחד, מעלים את הסיכויים שהם הוכנו והגיעו ממזרח ירושלים.

ההערכה במערכת הביטחון היא ששני המטענים הונחו על ידי אותו מחבל, בעוד המחבל השני הסיע אותו מהזירה הראשונה לשנייה. במערכת הביטחון סבורים כי המטען בצומת רמות הופעל באופן סלולרי, ואילו המטען בתחנת האוטובוס בכניסה לעיר – הופעל באופן ידני.

בחדשות 13 דווח, כי בלון גז שהיה לצד המטען בפיצוץ בתחנת האוטובוס בצומת רמות, לא התפוצץ. בכך נמנע בחסדי שמיים אסון גדול יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות