זו הסיבה שרמון מצדיק את הדרישה שהיועמ”שים ימונו בידי השרים

בעקבות דרישות הליכוד שיועצים משפטיים במשרדים יהיו משרת אמון - אמר שר המשפטים לשעבר: "שר בלי ייצוג זה הכי אנטי דמוקרטי שאני יכול להעלות על דעתי" • "פקידים צריכים לבצע את המדיניות של השרים" • "מתנהל פה מסע שכתוב ההיסטוריה בממדים סובייטים ודיס אינפורמציה"
חרדים 10
כ"ט חשון התשפ"ג / 23.11.2022 15:08

המשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה: בעקבות דרישות הליכוד במסגרת המו”מ שוחחו היום (רביעי) אראל סג”ל ויריב אופנהיימר ב-103FM עם חיים רמון, לשעבר שר המשפטים.

“מתנהל במדינת ישראל לאחרונה מסע שכתוב ההיסטוריה בממדים סובייטים ודיס אינפורמציה, שקרים מוחלטים, ומה שאנחנו עושים עכשיו זו דוגמה”, אמר  רמון.

“אומרים ‘המהפכה’, המהפכה עכשיו הפוכה. מי שהביא לכך שהיועצים המשפטים על פי עדותם, אם יש מישהו שהביא אידיאולוגית של המציאות הזו – זו הייתה דינה זילבר. ומה דינה אומרת? היא טוענת ‘במדינה מנהלית חשיבותו של המנהל הציבורי ראשונה במעלה, לפיכך חשוב שהדרג הפקידותי יכיר בכוחו לעצב מדיניות בנושאים קרדינליים’. זה מה שקרה בישראל”.

לדבריו, “הם טוענים שהם מייצגים את  האינטרס הציבורי, ובתפיסתי הדמוקרטית מי שמייצג את האינטרס הציבורי זה מי שמשרת ציבור, מי שנבחר. הפקידים צריכים לבצע את המדיניות של הפקיד.

“אני יכול לספר לכם מניסיוני אלף ואחד דברים שרציתי לבצע, אבל מאז המהפכה המשטרית אומרים ‘זה לא סביר’. הייתה עמדה בנושא איזה חוק, הודיעה זילבר שהיא באה לכנסת והיא תייצג עמדה סותרת לשרה וכך עשתה. השרה נשארה בלי ייצוג. אין דברים כאלה בעולם, וודאי לא בעולם שאנחנו רוצים להיות דומים לו. זה לקיחת הדמוקרטיה, זה אנטי דמוקרטי, זה הכי אנטי דמוקרטי שאני יכול להעלות על דעתי”.

רמון הוסיף:  “אם יבוא אותו יועמ”ש ויגיד לשר אדוני השר יש בסעיף 22 ג’ הוראה שמה שאתה עושה לא חוקי, יש לך דרך, תשנה את החוק’. היתרון הגדול של ממשל, כשבא ממשל חדש, בניגוד לחברה, שאומר ‘באתי לשנות חוק’. מחזירים את הסדר על כנו, זה היה בעבר, עכשיו אחרי שהייתה מהפכה אנטי דמוקרטית חוזרים לדמוקרטיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות