אביו של תלמיד הישיבה שנפצע: “שמע פיצוץ אדיר והם עפו באוויר”

חיים טוויל
|
כ"ט חשון התשפ"ג / 23.11.2022 11:45
אבי ביטון, אביו של תלמיד הישיבה אלחנן, שנפצע בפיגוע ומאושפז בשערי צדק: “הוא סיפר שמישהו בעל חזות ערבית צילם את התחנה לפני הפיצוץ”

אבי ביטון, אביו של אלחנן, תלמיד הישיבה בבית מאיר, בן 17, שנפצע בפיגוע בירושלים ומאושפז בשערי צדק – סיפר: “הבן שלי במצב בינוני קשה. הוא וחבר שלו ישבו בספסל בכניסה לעיר והמתינו להסעה שתיקח אותם לישיבה כמו בכל בוקר. לפתע שמע פיצוץ אדיר והם עפו באוויר. הוא נפצע מהרבה רסיסים – יש לו רסיס בגולגולת, שברים ודימום בבטן. המצב של החבר שלו קשה מאוד”.

ביטון תיאר את דמותו של החשוד בפיגוע: “בני סיפר לנו שהגיע מישהו עם חזות ערבית וצילם את היושבים בתחנה, הסתלק ואחרי כמה דקות היה פיצוץ”.

נטע ורשבסקי ושחר סורקיס היו בהסעה לבית ספרן כאשר בסמוך להן אירע הפיצוץ.

“היינו בהסעה לבית הספר, היו זכוכיות באוויר”, הן שחזרו. “בהתחלה היה רק רעש, היה בום, מלא אנשים רצו והיה סטרס ענק. ניידת משטרה טסה. היה מלחיץ ולא הבנו מה קורה. למרות המודעות לא הבנו שיש פיצוץ. עכשיו פתאום ראינו פיגוע במו-עינינו. זה בלתי נתפס, למרות שאנשים יודעים שדבר כזה קורה בישראל.

“פחדתי. ראיתי אנשים רצים, היו צרחות ואנשים בכו. היה מפחיד בטירוף”, סיפרה סורקיס.

יוסף חיים גבאי, פרמדיק מאיחוד הצלה שנכח בזירות: “עמדתי ברמזור לכיוון הפנייה לגבעת שאול כשהתרחש הפיצוץ. מיד רצו אליי אזרחים וביקשו שאבוא להעניק סיוע לפצועים ונפגעים. בזירה ראיתי בחור ששכב מחוסר הכרה שדימם, עצרתי לו את הדימום. במקביל רצו אליי עוד אזרחים וכולם היו פצועים ודיממו, הענקנו לכולם סיוע ראשוני. לאחר מכן הגיעו אמבולנסים ופינו אותם לבית החולים. נראה שמקור הפיצוץ היה במרכז התחנה, היה שובל של עשן וחלקיקים שעפו. היה רעש, המולה וצעקות.

“במקביל, שמענו פיצוץ נוסף וצעקו לנו לנסוע לצומת רמות”, הוסיף גבאי. “עמד שם אוטובוס בתחנה עם שמשה קדמית עם חורים וסדקים. גם שם התרחשה המון בהלה. אנשים ברחו לכל כיוון”.