אריה שצ’ופק הי”ד, בן 15 מהר נוף, נרצח כשחיכה להסעה לישיבה

אריה שצ'ופק הי"ד, בן להורים בעלי אזרחות קנדית, היה בדרכו לישיבה במושב בית מאיר עם חברו • איש צוות מהישיבה: "אריה היה חמד של בחור. נער ירא שמיים" • 26 פצועים, בהם 3 קשה, מאושפזים בבתי החולים • הלווייתו תצא היום בשעה 15:00 מבית הכנסת בוסטון בשכונת הר נוף
חייים טוויל
כ"ט חשון התשפ"ג / 23.11.2022 11:24

הנרצח בפיגוע הבוקר בכניסה לירושלים הוא אריה שצ’ופק הי”ד, תלמיד ישיבת ‘הרי יהודה’ במושב בית מאיר, בן 15, תושב שכונת הר נוף בירושלים.

הוריו, ‘חוצניקים’ בעלי אזרחות קנדית, קיבלו את הבשורה המרה והגיעו לחדר הנפטרים בבית החולים ‘שערי צדק’ בירושלים, שם זיהו את גופת בנם שנהרג בפיגוע.

הלווייתו תצא היום בשעה 15:00 מרחוב האדמו”ר מרוזין 17 ברחבה של בית כנסת בוסטון בשכונת הר נוף – ומשם להר המנוחות בירושלים.

הבוקר יצא אריה הי”ד מביתו בשכונת הר נוף לעבר היציאה מהעיר כבכל בוקר. הוא עמד בתחנת האוטובוס יחד עם חברו, בדרכו לישיבה בבית מאיר.

אמו סיפרה, כי הבוקר אריה לא חש בטוב והיא אמרה לו שיישאר בבית, אך למרבה הצער נגזר אחרת.

איש צוות מהישיבה שבה למד סיפר כי הנער חיכה להסעה מהכניסה לעיר בדרכו לישיבה. ההסעה היתה במרחק של כמה מטרים ממקום הפיצוץ, כאשר שצ’ופק שהה בטרמפיאדה. “אריה היה חמד של בחור. נער ירא שמיים”, סיפר איש הצוות לאתר ynet.

התפללו לרפואת הפצועים בחור הישיבה אלחנן בן ליבנת, וחיים נחום בן פייגא רבקה שנפצעו בפיגוע התופת ומצבם קשה.

אבי ביטון, אביו של אלחנן, תלמיד הישיבה בבית מאיר, בן 17, שנפצע בפיגוע בירושלים ומאושפז בשערי צדק – סיפר: “הבן שלי במצב בינוני קשה. הוא וחבר שלו ישבו בספסל בכניסה לעיר והמתינו להסעה שתיקח אותם לישיבה כמו בכל בוקר. לפתע שמע פיצוץ אדיר והם עפו באוויר. הוא נפצע מהרבה רסיסים – יש לו רסיס בגולגולת, שברים ודימום בבטן. המצב של החבר שלו קשה מאוד”.

ביטון תיאר את דמותו של החשוד בפיגוע: “בני סיפר לנו שהגיע מישהו עם חזות ערבית וצילם את היושבים בתחנה, הסתלק ואחרי כמה דקות היה פיצוץ”.

 

בשעה 07:05 התפוצץ מטען חבלה בטרמפיאדה ביציאה מירושלים. בסביבות השעה 07:35, נשמע פיצוץ נוסף בצומת בכניסה לשכונת רמות בעיר. 26 בני אדם שנפגעו בשני הפיצוצים מאושפזים בבתי החולים.

מדובר במטעני חבלה שונים שהונחו בשתי הזירות.

המטען הראשון הונח ככל הנראה בתוך תיק שהושאר בטרמפיאדה, וככל הנראה הופעל מרחוק. דקות לאחר האירוע ביציאה מהעיר, התפוצץ מטען חבלה נוסף בצומת רמות.

צוותי מד”א ואיחוד הצלה טיפלו בפצועים ופינו אותם לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים.

גורם בכיר במשטרת מחוז ירושלים סיפק פרטים נוספים על פיגוע הטרור הכפול שאירע בשתי תחנות אוטובוס ביציאה מהעיר ובצומת רמות.

הגורם סיפר: “מדובר במטענים לא קטנים שהופעלו כנראה מרחוק, והונחו בתוך תיקים עם גולות ומסמרים במטרה להגדיל את אפקט הרסס ומספר הנפגעים”.

להערכת המשטרה, אותו אדם הניח את שני המטענים. ”המטרה הייתה לפגוע בכמה שיותר אנשים. פיגועים מהסוג הזה משיגים תוצאות יותר קשות ממה שהורגלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות