האם חולה רגיש לגלוטן צריך לשרוד ב’שערי צדק’ עם עגבניות וגבינה?

מאושפז במיון של 'שערי צדק' הרגיש לגלוטן, לא הצליח לקבל מנה מתאימה • רק לאחר התערבות בן משפחה הגיעה מנה מתאימה • שערי צדק: "אי הבנה בחלוקת האוכל הביאה למענה שקיבל המטופל, אנו נחדד את הנושא על מנת שכל מי שזקוק לארוחה מותאמת יקבלה"
ישראל יוספי
כ"ט חשון התשפ"ג / 23.11.2022 12:25

האם במרכז הרפואי ‘שערי צדק’ צריך לנהל מלחמה עבור מנה ללא גלוטן עבור מאושפז חולה צליאק?

שרוליק, המאושפז במיון של בית הרפואה, רגיש לגלוטן. ב’שערי צדק’ מחלקים למטופלים שלוש ארוחות ביום. אולם עבור מי שרגיש לגלוטן אין ארוחה מתאימה.

אתמול (שלישי) בשעות הבוקר ביקש בן משפחה ששוהה לצידו מנה נטולת גלוטן, מעובד המעוסק ככוח עזר של בית הרפואה – בעת שזה הסתובב לחלק את ארוחת בוקר.

הוא נענה בשלילה: אין מנה כזו ללא גלוטן. עם זאת, העובד מיהר לצרף למנה מרכושו הפרטי פריכיות אורז במקום הלחמניה מקמח שצורפה למנה.

הדבר קרה שוב, גם בארוחת ערב.

בשעה 18:00 החלו בנות שירות לאומי לחלק מנות בין חדרי המיון. המנה הייתה עם לחמניה רגילה מקמח. בן המשפחה הסביר להן כי שרוליק צריך מנה ללא גלוטן-  אך הן השיבו כי אין ברשותן. הייתה מנה אחת והיא חולקה, אמרו.

הן הגישו את המנה, לאחר שהוציאו מתוכה את הלחמנייה.

הפעם בן המשפחה לא ויתר וניגש למזכירות ולדלפק האחיות והסביר כי הדבר לא הגיוני: וכי בן משפחתו אמור לאכול מנה לא משביעה ולהישאר כך עד הארוחה הבאה בבוקר?

בשיחה עם חרדים 10 הוא מספר: “האם נראה לבית חולים שמכבד את עצמו הגיוני שאין מנה ללא גלוטן, ושמאושפז יישאר שבע מהשעה 18:00, השעה  שהן חילקו את ארוחת הערב, עד השעה 08:00 בבוקר. איך מנה כזו אמורה להשביע אותו?

“נגשתי אל האחיות והמזכירות שהבינו את חומרת הבעיה, לא לפני ששאלתי אם הן היו יכולות לאוכל את המנה הזו והיא היתה משביעה עד הבוקר. המזכירה אמרה שהיא מבררת את העניין, ולאחר כחצי שעה הביאו לחדר מנה ללא גלוטן.

“מדוע אדם צריך לנהל ויכוח עם הצוות הרפואי בזמן שלא מעט מן האוכלוסיה בישראל מאובחנים כחולי צליאק. הדבר הסביר הוא שיהיו מנות מונגשות עבור ציבור שלם שאינו יכול לאוכל גלוטן – ואין ידו מספקת גם להוציא לא מעט כסף עבור קניית אוכל”.

המנה עם הלחמניה המתאימה 

‘שערי צדק’ מסר בתגובה אמש לחרדים 10: “בשערי צדק מוגשות ארוחות רגילות, ארוחות לפי התאמות תזונתיות וכמובן ארוחות ללא גלוטן. במלר”ד מוגשות למטופלים ארוחות קלות, כולל ארוחות ללא גלוטן.

“כיוון שלא ניתן לדעת מראש האם מטופל שהגיע לטיפול זקוק לארוחה מיוחדת, מטופל הזקוק לארוחה עם התאמה תזונתית או ללא גלוטן יכול לפנות לצוות ולקבל כפי שגם קרה במקרה זה.

“ככל הנראה אי הבנה בחלוקת האוכל הביאה למענה שקיבל המטופל בתחילת הטיפול בו, ואנו נחדד את הנושא על מנת שכל מי שזקוק לארוחה מותאמת יקבלה.

“באשר למטופל – נושא הרגישות לגלוטן עודכן ומטופל”.

אלא שגם הבוקר (רביעי) המאושפז לא קיבל מנה ללא גלוטן,  למרות בקשות חוזרות ונשנות. רק כעבור שעה, לאחר שבן המשפחה שוב התלונן, הגיעה מנה מתאימה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חמור ביותר. וגם מבזה. חולה לא יכול לדאוג לעצמו.
    23/11/2022 15:32
    אני
  1. דחוף צריך להעלות מודעות בנושא.

  2. לפחות לא עשו לו נזקים
    30/11/2022 18:27
    שמשון
  3. בית חולים רשלן לא אכפת לו מהחולים, שקרנים יש שם מנהל מחלקות רעים ולא מעט אחיות רעות לצערנו הרב. איפה משרד הבריאות??? לא אכפת גם להם