גפני: “כועס על זה שאני הולך לקבל פחות תיקים ממה שמגיע לי!”

ביהדות התורה זועמים: דורשים הבהרות מה מפתח המנדטים לשר ואיזה תיקים יקבלו • "לא יתכן שאנחנו נשב על סעיפים ובמקום אחר יחלקו שלל" • גפני נפגש עם נתניהו ולוין: "מנסים להגיע להבנות" • בצהרים כעס: "אחרים שמעכבים הקמת הממשלה עבור תיקים, מקבלים הרבה יותר מאיתנו"
אריה ריבקינד
כ"ח חשון התשפ"ג / 22.11.2022 15:08

יו”ר דגל התורה משה גפני נפגש אחר הצהרים (שלישי) עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו וראש צוות המו”מ הקואלציוני של הליכוד ח”כ יריב לוין.

“מנסים להגיע להבנות”, אמר גפני בתום הפגישה. “אני יוצא מחויך בגלל הקפה לא בגלל שום דבר אחר…”

מוקדם יותר היום דווח, כי  ביהדות התורה מסרבים לקבוע מועד לפגישה נוספת עם צוות המו”מ של הליכוד – עד להתבהרות חלוקת התיקים בממשלה החדשה ומה מפתח המנדטים לשר.

במפלגה החרדית זועמים, לאחר שהתברר כי הציונות הדתית ובעיקר ש”ס זוכים לשלל תיקים ותפקידים גדול בהרבה: “לא יתכן שאנחנו נשב על סעיפים ובמקום אחר יחלקו שלל”.

לפי דיווח של שחר גליק בגלי צה”ל,  אתמול קבעו הצדדים, באופן לא סופי, להיפגש היום אבל אף אחד מהצדדים לא קידם את הפגישה. לפי הדיווח, ביהדות התורה ממתינים לראות האם נתניהו באמת לוקח מהם את תיק התחבורה ואת תיק ירושלים ומורשת.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, אמר בצהרים לאסתי פרז בתכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’: “אני כועס על זה שאני הולך לקבל פחות תיקים ממה שמגיע לי.  אני כועס, כי מי שצועק מקבל יותר תיקים מאיתנו. אני אפגש בנושא עם נתניהו ויריב לוין”.

לדבריו, “אחרים שמעכבים את הקמת הממשלה בשביל תיקים מקבלים הרבה יותר”.

הזעם ביהדות התורה צף גם מהפעילים בשטח. פעילים של ‘דגל’ מביעים בקבוצות הפנימיות שלהם כעס עצום. “דרעי וסמוטריץ’ עושים שרירים ומקבלים כל טוב ארץ מצרים – ועלינו צוחקים”.

כבר אמש הודיעה מפלגת יהדות התורה לליכוד כי החליטה להפסיק את שיחות המשא ומתן להקמת ממשלה עד שתקבל הבהרות. במפלגה דורשים מהליכוד הסבר מדוע מפלגת ש”ס בראשות אריה דרעי תקבל לפחות חמישה תיקים חשובים ומרכזיים, ואילו הם עדיין לא יודעים אילו תיקים יקבלו בדיוק ומה יהיה מספרם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות