בגלל ציוצים נגד בן ארי: היועמ”שית ביקשה צו מניעה נגד הליכודניקית

חיים טוויל
|
כ"ח חשון התשפ"ג / 22.11.2022 12:19
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הגישה לבית המשפט בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת כנגד פעילת הליכוד אורלי-לב הסיבה? פרסומיה השונים על ליאת בן-ארי ומקורבים לה • “פרסומיה נועדו להטריד את עו”ד בן ארי, להתיש אותה נפשית ולהרפות את ידיה”

היועצת המשפטית לממשלה הגישה לבית משפט השלום בת”א בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד אורלי לב,  פעילת הימין המזוהה עם תמיכה בבנימין נתניהו.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו”ד ניר גנצ’רסקי מפרקליטות מחוז ת”א, מתבקש בית המשפט להורות לאורלי לב, להימנע מלפרסם בחשבון הטוויטר שלה או בכל מדיה אחרת כל פרסום הנוגע לבנה של עו”ד בן-ארי, המשמשת כתובעת במשפטו של נתניהו – ולהסיר כל פרסום בו מוזכר בנה.

היועצת המשפטית לממשלה מציינת בבקשה, כי בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה עם היבטיה השונים של תופעת הפגיעה בעובדי ציבור, שמטרתה הברורה היא לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי.

מהבקשה עולה, כי לאחר שבשנת 2020 פרסמה אורלי לב פרסומים רבים בתדירות גבוהה ומוגזמת נגד עו”ד בן-ארי ובנה, קבע ביהמ”ש שבנסיבות המקרה הייתה קיימת הצדקה להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת, וכך היה נעשה לו אורלי לב לא הייתה מורידה את הפרסומים מיוזמתה ומתחייבת שלא לפרסם פרסומים דומים בעתיד.

“אלא שחרף התחייבויותיה והחלטות ביהמ”ש, שבה לב לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים הנוגעים לליאת בן-ארי ולבני משפחתה, ונראה כי לב הצהירה בפני בית המשפט הצהרות ריקות מתוכן וכוונה, והכל במטרה להטעותו ולהימנע ממתן צו בעניינה”, נאמר בבקשה.

“אורלי לב הצהירה בעבר כי לא תפסיק ולא תנוח עד אשר עו”ד בן-ארי תתפטר מתפקידה כתובעת בהליך הפלילי המתנהל נגד ח”כ בנימין נתניהו ואחרים, והיא אינה בוחלת באמצעים, ומסיתה הן נגד בן-ארי והן נגד בנה”, נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט. “אין ספק כי פרסומיה, נועדו להטריד את עו”ד בן ארי, להתיש אותה נפשית, להלך עליה אימים ולגרור אנשים נוספים בציבור שיפעלו גם הם להטרידה ואת בנה ולפגוע בשלוות חייהם.

“יתירה מכך, מטרת הפרסומים היא להטיל מורא על בן-ארי ולרפות את ידיה. הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שנראה שאף בית המשפט בישראל אינו מטיל מורא על לב, אשר בחרה לשוב ולפרסם פרסום אודות בנה של בן-ארי, בניגוד להתחייבותה והצהרותיה”.

ביהמ”ש קבע את התיק לדיון בין הצדדים.