לפיד: “הצבעתם ליכוד כדי שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לישיבות?”

לפיד המובס בסיעתו: "זו הולכת להיות ממשלה שהקיצונים שולטים בה, יובילו אותנו להיות מדינת עולם שלישי" • פיזר שקרים: "יחוקקו חוק להפריד גברים ונשים במרחב הציבורי, תלמידי ישיבות יקבלו יותר כסף מחיילי צה"ל" • גנץ על פסקת ההתגברות: "נתניהו מבצע פיגוע דריסה בדמוקרטיה"
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשפ"ג / 21.11.2022 15:44

בצל המאמצים להקמת הממשלה: סיעות הכנסת התכנסו היום (שני) לישיבותיהן השבועיות – וראשי הסיעות העניקו הצהרות לתקשורת.

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד תקף בישיבת סיעתו בחריפות את הממשלה המסתמנת: “זו לא הולכת להיות ממשלה שהקיצונים יושבים בה, זו הולכת להיות ממשלה שהקיצונים שולטים בה. שליטה מלאה. יובילו אותנו להיות מדינת עולם שלישי. מסוכסכים עם האמריקאים, מסוכסכים עם עצמנו. בן גביר, יעד של המשטרה ויעד של השב”כ, יהיה אחראי על המשטרה ואחראי על השב”כ”.

הוא הוסיף: “אני רוצה לשאול את מצביעי הליכוד: זה מה שרציתם? בשביל זה הצבעתם ליכוד? כדי שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות? אתם הולכים להיות מיעוט בממשלה הזו. מיעוט של משרתים בצבא, מיעוט של מעמד הביניים, מיעוט של אלה שמאמינים במסורת יהודית מתונה שמקבלת כל אדם בסבר פנים יפות”.

הוא לא הסס להפריח שקרים כדי להסית נגד החרדים: “לא יגידו לנשים איפה מותר להן ואיפה אסור להן לעמוד. הם לא יקרעו את המדינה הזו לאלה שמשרתים בצבא ואלה שלא, אלה שעובדים ואלה שלא. הממשלה החדשה עוד לא הוקמה, אבל כבר יש לה החלטות: תלמידי ישיבות יקבלו יותר כסף מחיילי צה”ל. סמוטריץ’ רוצה לסגור את הכדורגל בשבת. יחוקקו חוק להפריד גברים ונשים במרחב הציבורי. מדינת ישראל היא מדינה יהודית, לא מדינת הלכה”.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף את נתניהו עקב כוונת הממשלה הבאה לקדם את פסקת ההתגברות.

“מי שיפורר את כוחנו ויחליש את צה”ל בשל גחמה פוליטית, מי שיפגע בצדקתנו וערכינו הדמוקרטיה, יבצע פיגוע דריסה בלתי נסלח לדמוקרטיה הישראלית. לא נאפשר להתגבר על הדמוקרטיה ולחצות את העם ל-61”, אמר גנץ.

הוא הוסיף: “נתניהו מבצע מהפכה שחיתותית. אני פונה לחברי הקואליציה העתידית – מה יקרה בפעם הראשונה שתתגברו על בג”צ ברוב של 61, ומיעוט כזה או אחר ירגיש שאינו חלק מהמדינה? מי שעושה זאת פועל בשם השחיתות”.

לדבריו, “אנחנו כמחנה הממלכתי, נכונים להיות שותפים למהלכים של תיקון מהאופוזיציה. אנחנו נהיה נכונים לעבוד ביחד, בצוותים חוצי גושים, על מנת לבנות חוק יסוד חקיקה חדש, בעל מרכיבים מאוזנים. אך אם הבחירה תהיה להמשיך בכיוון המסתמן – נאחד את כל הציבור הממלכתי למאבק ציבורי, פרלמנטרי ותקשורתי”.

הוא סיפר: “כבר הבוקר קיימתי שיחות עם ארגוני חברה אזרחית, ובהמשך אקיים שיחות עם ראשי הסיעות באופוזיציה המיועדת, וגם עם גורמים אחראים בקואליציה. אני פונה מכאן לראש הממשלה המיועד נתניהו ומזכיר לו שהאב המייסד דוד בן גוריון, קבע שגורלה של ישראל יקבע על בסיס כוחה וצדקתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקרו
    21/11/2022 20:38
    יעקב עמי
  1. חיל גובניק מקבל 1000
    חייל עורפי מקבל 1300
    חייל קרבי מקבל 2500
    שלו יבלבל במוח
    בחור ישיבה 600
    אברך בקהל 750