מרגש: כך סיימו 36 ס”ת במעמד ההצדעה לשלוחי חב”ד • גלריית ענק

במעמד ההצדעה לאלפי שלוחי חב"ד מכל רחבי העולם, נערך סיום היסטורי של 36 ספרי תורה - שיועברו ל-36 בתי חב"ד חדשים מסביב לגלובוס, להם אין עדיין את ספר תורה משלהם
נתן פרל
כ"ז חשון התשפ"ג / 21.11.2022 15:25

מעמד ההצדעה לאלפי שלוחי חב”ד מכל רחבי העולם, שנערך אמש (ראשון) בניו ג’רזי ונעל את ‘כינוס השלוחים העולמי’ –  היה שונה מכל השנים – וזאת בשל הסיום ההיסטורי של 36 ספרי תורה בו זמנית.

בשעת ערב מוקדמת נהרו אלפי השלוחים אל האולם הענק בו נערך מעמד ההצדעה. היה זה מעמד עוצמתי שסחף את אלפי השלוחים ותומכיהם.

אחרי נאום הפתיחה המרגש של יו”ר הכינוס הרב משה קוטלרסקי, על הזכות הגדולה של השלוחים – התכבד לשאת דברים הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו. במהלך נאומו דיבר הרב על המהפך הגדול שחולל הרבי מליובאוויטש עם הקמת צבא השלוחים. הרב לאו דיבר על המאבק שלו בכל סוגיית הגיור, בהשראת הרבי.

בהמשך הערב, הועלו על נס שלוחים מנקודות נבחרות בעולם, להם סיפור שליחות מרגש ויוצא דופן מהשנה האחרונה, ובראשם שלוחי חב”ד באוקראינה שמסרו את נפשם עבור יהודי קהילתם.

נואם הכבוד היה הנגיד ר’ יקותיאל רוהר, התומך הגדול ביותר של משפחת השלוחים בעשורים האחרונים. רוהר דיבר על הזכות הגדולה שלו, של אביו ז”ל ושל משפחתו הענפה, לתמוך בפעילותם של שלוחי הרבי מליובאוויטש.

רגע השיא היה מעמד סיום כתיבת של 36 ספרי תורה שנכתבו בשנה האחרונה ויוכנסו ל-36 בתי חב”ד מסביב לגלובוס, להם עדיין אין ספר תורה.

על במה מוגבהת ומועצבת הוצבו ספרי התורה ולצד כל אחד מהם סופר הסת”ם ושלוחים נבחרים שהתכבדו לסיים את הספר.

ואז, בבת אחת, הונפו ספרי התורה אל על להגבהת התורה. השלוחים והרבנים ירדו אל הקהל עם ספרי התורה החדשים, היישר לתוך מעגלי הענק של קהל ההמונים שפיזזו לכבודה של תורה.

המעמד נחתם בשירה ובריקודים כשרבים מהשלוחים יוצאים מהאולם היישר לשדות התעופה, בחזרה אל מקום שליחותם, למילוי המשימה שהועיד להם  הרבי מליובאוויטש.

צילום: שלום בורקיס
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות