“שברת שיאים רבים”: אושר מינויו של משה גפני ליו”ר ועדת הכספים

ועדת הכספים הזמנית אישרה את מינויו של יו"ר דגל התורה ליו"ר הוועדה • 11 חברי כנסת הצביעו בעד המינוי - שניים מיש עתיד התנגדו • יואב קיש: "רוצה לומר לחברי האופוזיציה שאם תצביעו נגד, זה אירוע תקדימי שלא היה בעבר, בעיני תקדים רע"
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשפ"ג / 21.11.2022 13:04

11 בעד 2 נגד: ועדת הכספים הזמנית אישרה היום (שני) את המלצת הוועדה המסדרת, למנות את ח”כ משה גפני ליו”ר הוועדה.

יו”ר הוועדה המסדרת, ח”כ יואב קיש: “האמת שאני ברמה האישית מאוד מתרגש להיות פה. אני שמח משתי סיבות: אחת אני מאוד אוהב את הרב גפני והייתי חבר בוועדות שלו שנים רבות, הוא עשה עבודה מצויינת ואני בטוח שכך גם יהיה בכנסת ה-25.

“אני יכול לומר לכם שהיה פה גם בקדנציה הקודמת יו”ר ועדה שניסה לעבוד, אך נתקל בשר אוצר עם אג’נדה ברורה לפגוע במגזר מסוים. אני מקווה שבממשלה הבאה זה ישתנה לחלוטין. אני רוצה לומר לחברי האופוזיציה שאם תצביעו נגד, זה אירוע תקדימי שלא היה בעבר, בעיני תקדים רע”.

חברי הכנסת ולדימיר בליאק ומיכל שיר מיש עתיד לא נענו לבקשתו והצביעו נגד.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, אמר לאחר ההצבעה: “אני מתפלל לקב”ה שינחה אותי בדרך אמת, במיוחד בימים הקשים האלה, אני מקבל עלי את עול יו”ר הוועדה, כמי שמייצג את כולם ואני מודה לכולם על התמיכה.

“שמעתי שנגיד בנק ישראל מתכוון להעלות את הריבית במשק והמשמעות היא שבעלי המשכנתאות ישלמו יותר כסף, אני מתכוון לקיים דיון נרחב בעניין בהקדם, כמו גם בנושא העלאת מחירי החלב, וכמות גדולה של העברות ועודפים שהתרכזו על שולחן הוועדה”.

הוא הדגיש: “לא יהיה שר אוצר שיגיד לי לא לקיים דיונים בנושאים הקריטיים החברתיים השייכים לכולם. ידעו כולם שכאן בוועדה זה מקום שונה ממקומות אחרים, כאן עובדים יחד, אופוזיציה וקואליציה, ועושים רק מה שטוב לאזרחי מדינת ישראל”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ יצחק גולדקנופף: “אני מברך את ידידי היקר ח”כ הרב משה גפני לרגל מינויו כיו”ר ועדת הכספים של הכנסת. הרב גפני ידוע בניסיונו העשיר, במקצועיותו הרבה ובדאגתו לכלל החברה הישראלית. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד, ובעז”ה נעבוד יחד למען תושבי מדינת ישראל”.

ח״כ אורי מקלב בירך את גפני: “אני מלווה את הרב גפני הרבה שנים יחד, שברת שיאים רבים, כיהנת ברוב הכנסות מאז קום המדינה, רבים מהיושבים פה עוד לא נולדו כאשר אתה כבר מונית לחבר הועדה כאן.

“השליחות שלך היא לא רק התפקיד אלא שמירת מעמדה של ועדת הכספים שתמשיך להיות הגורם המפקח. בלמת בחוכמה רבה תהליכים כנגד הציבור. ואכן היום ועדת הכספים מייצגת גם את האזרח וגם את הגופים הציבוריים והחברתיים. עשית את זה בחוכמה”.

מקלב הוסיף: “יש הרבה מה ללמוד ממך. מעבר לכישורים והניסיון אתה מביא את כלל הקולות אל הוועדה. המשך הכהונה שלך היא דבר טבעי. אתה לא מתרגש אלא מתחדש, כל יום אצלך בוועדה הוא כמו יום חדש, כמו אדם רעב שבא לכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות