כרזות בבי”ס יסודי ברמת גן: נתניהו עם חבל תלייה ובדמות היטלר

מורה בבי"ס ברמת גן תלה את התמונות בפרוזדור בית הספר • בעירייה טוענים: "המנהלת נדרשה להסיר התמונות לפני הגעת התלמידים" • משרד החינוך לאחר בירור: "מדובר בתצוגה שעלתה לאחר פעילות חינוכית נגד הסתה הקוראת באופן מפורש לשנות השיח ולהפסיק האלימות וההסתה"
חיים טוויל
כ"ז חשון התשפ"ג / 21.11.2022 12:02

תמונות של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נתלו הבוקר (שני) בבית ספר יסודי בעיר רמת גן – והוסרו.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, דמותו של נתניהו נראתה בשילוב צלבי קרס, חבל תלייה ותמונה שבה הוא מדומה לאדולף היטלר.

חבר מועצת העיר משה רווח, כתב בדף הפייסבוק שלו: “צלב קרס וחבל תלייה, זה המסדרון של בית-הספר היסודי יהלו”ם ברמת גן! הטירוף הזה חייב להיפסק!
הורים רבים פנו אליי הלילה בדאגה רבה לאחר שהילדים שיתפו במתרחש היום. זו הזוועה של מורה בודד שחשף את ילדינו בגיל יסודי, העשב השוטה הזה מקבל משכורתו ממשרד החינוך.

“פניתי למנהלת אגף החינוך, הגברת רונית פדלון שנדהמה לנוכח התמונות ועורכת כעת בירור מקיף”.

עו”ד זוהר ישרים, חבר מועצת העיר כתב בדף הפייסבוק שלו:  “הלם מוחלט וזעזוע עמוק לנוכח המראות המזעזעים שפקדו את בית הספר היסודי ‘יהלום’ שבעיר.

“הילדים שלנו, היקרים לנו מכל, נחשפו במודע וביד מכוונת לתצוגת צלבי קרס וחבל תלייה לראשו של ראש הממשלה המיועד מר בנימין נתניהו. אם אירוע כזה היה מתרחש בקצה העולם, הוא לבטח היה פותח מהדורת חדשות, אבל כשזה אצלנו בעיר – כולם שותקים”.

הוא הוסיף:  “זה בכלל לא משנה מה ההשקפה הפוליטית שלנו, ימין או שמאל, כאן מדובר בחציית קו אדום בוהק וקריאה לחריצת דין מוות כלפי פוליטיקאי וכל זה תחת מסווה חינוכי שמתיימר לחנך את ילדינו לערכים.

“פניתי למ”מ מנהלת אגף החינוך בעיר הגב’ רונית פדלון שתבצע בדיקה מקיפה לנוכח המראות הקשים לבל יחזרו בשנית”.

הוא הדגיש: “מיותר לציין שמי שאחראי לתצוגה המבישה, המסיתה והמאיימת הזו חייב לסיים את עבודתו לאלתר ולהרחיקו מיד וללא דיחוי מכל סוג של קשר עם מי מהתלמידים. מיד לכשהדברים יתבהרו תשקל פנייה למשטרת ישראל ככל הנדרש”.

עו״ד חיה מנע, חברת מועצת העיר אמרה: “מחנך בישראל אינו רשאי להביע דעותיו הפוליטיות במסגרת חינוכית במטרה להשפיע על תלמידיו ובוודאי שאסור לו ליצור תצוגה במסדרונות בתי הספר, שיש בה הסתה פרועה כלפי פוליטיקאים בכלל וראש ממשלה נבחר בפרט.

“לצערי, זו הפעם השנייה שבה איש חינוך ברמת גן מביע דעותיו הפוליטיות במסגרת מוסד חינוכי, בפני תלמידים והורים. הדבר הפך לתופעה ואני רואה זאת בחומרה רבה וקוראת לעיריית רמת גן לפעול לאלתר למניעת מקרים כאלה. טוב תעשה העירייה אם תשלח לצוותים החינוכיים בעיר, באמצעות אגף החינוך, מסמך מפורט של המותר והאסור למורים בבתי הספר, על מנת לרענן את זיכרונם ואולי אף לעשות קורס רענון שיזכיר לעובדי מערכת החינוך את גבולות תפקידם. חופש הביטוי אינו חופש השיסוי ובוודאי שלא על ידי איש חינוך במוסד חינוכי!”

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה ל’ישראל היום’: “מורה מצוות בית הספר תלה על דעת עצמו בשעות הצהרים את התמונות המבישות בפרוזדור בית הספר. משנודע לאגף החינוך הנושא. מנהלת בית הספר נדרשה להסיר את התמונות לפני הגעתם של התלמידים לבית הספר, לקיים הסברה בקרב התלמידים ולקרוא למורה המדובר לברור”.

עוד נמסר מהעירייה: “אנו רואים בחומרה רבה כל פעולה העומדת בסתירה לחינוך לערכים דמוקרטים ומוקיעים כל ניסיון להסתה. יש לציין שהמורה הינו עובד משרד החינוך ולכן הטיפול המשמעתי הוא של משרד החינוך. אנו נעמוד בקשר עם המשרד בעניין הצעדים שינקטו”.

בעקבות התלונות, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הנחתה לזמן לבירור מיידי את המורה ומנהלת בית הספר ברמת גן.

שרת החינוך שאשא ביטון: “הסתה ונאצות נגד נבחרי ציבור לא בבית ספרינו. אנחנו מחויבים לשמור על שיח דמוקרטי מכבד בחברה הישראלית בכלל ובמערכת החינוך בפרט”.

מאוחר יותר נמסר ממשרד החינוך: “לאחר בירור מעמיק של המקרה, כולל שיחה של שרת החינוך עם מנהלת ביה״ס, מדובר בתצוגה שעלתה לאחר פעילות חינוכית נגד הסתה הקוראת באופן מפורש לשנות את השיח ולהפסיק את האלימות וההסתה.

“במיצג מוצגות דוגמאות רבות להסתה שהייתה כנגד מנהיגים שונים מכל קצוות הקשת הפוליטית. הדיון והשיח בנושאים אלה בעת הזו ראויים, אך הדרך הפדגוגית בה בחרו לא בהכרח מותאמת לילדים צעירים בבתי ספר יסודיים. כך או כך, אין מדובר בפעילות הסתה כנגד מנהיג כזה או אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות