“נקים בקרוב ממשלה טובה יחד”: המסר החדש של סמוטריץ’ לליכוד

המו"מ הקואליציוני תקוע, אבל סמוטריץ' מבטיח: "בימים הקרובים תקום ממשלה טובה בעזרת השם" • אחרי שעצרו את השיחות עם הליכוד - ח"כ מעוצמה יהודית איים: "משרד הנגב והגליל היה שלנו. אם אנחנו לא מסוגלים לעמוד בהבטחות שלנו, נעמוד בצד. ההבטחה הזו הופרה ברגל גסה"
חרדים 10
כ"ז חשון התשפ"ג / 21.11.2022 11:46

המו”מ הקואליציוני הגיע לנקודת רתיחה: על רקע חילופי האשמות בין הצדדים – השיחות עם הציונות הדתית ועוצמה יהודית נעצרו, ובכירים בליכוד מנסים להלך אימים: “בחירות חדשות – לא תסריט מופרך”.

יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ דווקא  העביר הבוקר (שני) מסר מפויס לליכוד ואמר: “בעזרת השם תקום בימים הקרובים ממשלה טובה ונפשיל שרוולים”.

סמוטריץ’ אמר את הדברים במהלך ‘כינוס חירום בנושא ארגוני ‘זכויות האדם’ המופעלים על ידי חמאס’ במשכן הכנסת.

יו”ר הציונות הדתית, שקיבל את ראשית הדיבור פתח את דבריו בהכרזה: “צריכים להקים ממשלה”.

ח”כ ניסים ואטורי מהליכוד הגיב: “אז תקימו…” סמוטריץ’ השיב לו: “נקים ביחד”.

בסיום נאומו בכנס הוסיף: “בימים הקרובים תקום ממשלה טובה בעזרת השם”.

מוקדם יותר היום דווח ברשת ב’, כי סמוטריץ’ הודיע לליכוד על נכונותו לוותר על דרישתו להתמנות לשר הביטחון, בתנאי שיקבל את משרד האוצר עם סמכויות נרחבות שיועברו אליו ממשרד הביטחון וקשורות ליהודה ושומרון.

סמוטריץ’ דורש שיועברו למשרד האוצר האחריות והסמכות על ניהול החיים האזרחיים של הישראלים ביהודה ושומרון, כולל האחריות על מתאם פעולות הממשלה בשטחים, יחידת המנהל האזרחי והאחריות על האכיפה בשטחים הפתוחים.

ח”כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית איים היום ברשת ב’ כי מפלגתו מוכנה  ללכת לאופוזיציה: “ריד מיי ליפס – משרד הנגב והגליל היה שלנו. אם אנחנו לא מסוגלים לעמוד בהבטחות לבוחרים שלנו – בואו רגע נעמוד בצד”.

בראיון לרדיו ‘גלי ישראל’ אמר: “באנו לקבל את התפקידים באמצעותם נקיים את ההבטחות שלנו לבוחר. אתמול ההבטחה לתיק הפריפריה הנגב והגליל – הופרה, לא ארחיב כי אני לא משתף בשידור מה קורה בחדרי המו״מ, ההבטחה הזו הופרה ברגל גסה. בחירות שישיות זה תסריט מופרך”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות