סקר: מי אשם בעיכוב המו”מ והאם הציבור רוצה את סמוטריץ בביטחון?

סקר מיוחד של ערוץ 14 ומכון הסקרים 'דיירקט פולס' חושף: מה חושב הציבור על הסחבת במו"מ הקואליציוני • כמה מאשימים את בצלאל סמוטריץ' וכמה תומכים בדרישתו הנחרצת לקבל את תיק הביטחון • וגם: איזה משרד צריך לקבל סמוטריץ', ומי המתאים ביותר לכהן בתפקיד שר הביטחון?
חרדים 10
כ"ו חשון התשפ"ג / 20.11.2022 20:49

הקשיים במו”מ הקואליציוני: מסקר מיוחד שפרסם הערב ערוץ 14, בשיתוף מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’, עולה כי רוב הציבור  רואה ביו”ר הציונות הדתית את האשם במשא ומתן המתמשך.

על פי תוצאות הסקר, במענה לשאלה “מי לדעתכם אשם בעיכוב בהקמת הממשלה החדשה?” 60% טוענים כי דווקא יו”ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ הוא האחראי לעיכוב במו”מ.

רק 18% מהמשיבים תולים את האשמה בנתניהו, שלושה אחוזים מאשימים דווקא את יו”ר ש”ס אריה דרעי ואילו לא פחות מ-19% מאשימים את כולם בסחבת.

במענה לשאלה “איזה משרד לדעתכם צריך לקבל בצלאל סמוטריץ’?” 48% השיבו כי סמוטריץ’, השואף להגיע דווקא למשרד הביטחון, צריך לקבל את תיק התחבורה בו כיהן בעבר או את תיק הפנים.

17% מהמשיבים סוברים כי סמוטריץ’ צריך לקבל דווקא את משרד המשפטים, ואילו 16% בלבד מצדדים בעמדת מפלגת הציונות הדתית והעומד בראשה, ותומכים בדרישתו לתיק הביטחון. 11% נוספים סבורים כי תיק האוצר הוא התיק שצריך סמורטיץ’ לקבל ו-8% נוספים לא הביעו עמדה.

צילום: מסך, ערוץ 14

ומה עמדת הציבור באשר לשאלה מי הוא המתאים ביותר לכהן בתפקיד שר הביטחון?

מי שזוכה למירב התמיכה הוא סגן הרמטכ”ל לשעבר, חבר הכנסת יואב גלנט מהליכוד, שמקבל לא פחות מ-68% אחוזי תמיכה לתפקיד, בעוד סמוטריץ’ עצמו מקבל 14% בלבד.

ראש השב”כ לשעבר אבי דיכטר זוכה לתמיכה מפתיעה של 11% ואילו יו”ר ש”ס אריה דרעי, שבשבועות האחרונים נטען כי הוצע לו לכהן בתפקיד, מקבל אחוז בודד של תמיכה. שאר המשיבים, 6% ליתר דיוק, השיבו את התשובה “אחר”.

המשיבים נשאלו גם: “האם ממשלת נתניהו תוביל לרפורמות משמעותיות במערכת המשפט?” – בהתאם להבטחת הבחירות של המפלגה וגוש הימין כולו.

68% השיבו כי הם מקווים שכן, 23% השיבו “בוודאות כן”, 5% מעריכים שלא ורק אחוז אחד בלבד טוענים כי בוודאות הממשלה המסתמנת לא תוביל פורמות משמעותיות במערכת המשפט. 3% נוספים השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לא שאלו איזה תפקיד מתאים
    20/11/2022 21:09
    רבקה
  1. לדרעי