אקדח וסכין: 2 חשודים שתיכננו לתקוף בית כנסת בניו יורק נעצרו ‘על חם’

חוקרי משטרת ניו יורק עצרו את שני הצעירים בתחת רכבת תחתית ועליהם אותרו אקדח, תחמושת וסכין ציד גדולה • אחד מהם פרסם שבכוונתו לתקוף בית כנסת יהודי במנהטן - ונמצא עליו סרט זרוע עם צלב קרס
נתן פרל
כ"ו חשון התשפ"ג / 20.11.2022 00:43

משטרת ניו יורק סיכלה איום שכוון כלפי הקהילות היהודיות במנהטן: שני חשודים, חמושים באקדח ובסכין, נעצרו בתחנת הרבת ‘פן’ במנהטן בשבת בבוקר, אחרי שהשמיעו איומים לתקוף בבתי כנסת באזור ניו יורק.

לפי המשטרה המקומית, השניים נלקחו למעצר בעת שנכנסו לתחנת ‘פן’, כשהם חמושים בסכין ציד, באקדח מסוג גלוק 17 ובמחסנית עם 30 כדורים.

מקור המקורב לחקירה אמר לרשת CBS, כי במהלך המעצרים התגלה סרט זרוע נאצי עם צלב קרס על אחד העצורים.

החשודים זוהו על ידי המשטרה ככריסטופר בראון בן ה-21 ומתיו מהרר בן ה-22.

לפי המשטרה, בראון מוחזק במעצר באשמת איום במעשה טרור והחזקת נשק לשם מעשים פליליים, בעוד מאהר נאשם בסעיפים של הטרדה בנסיבות מחמירות והחזקה פלילית של נשק.

הדרמה החלה ביום שישי, כאשר חוקרים של הבולשת FBI ומשטרת ניו יורק גילו “איום מתפתח על הקהילה היהודית”.

בראון כתב בחשבונות ברשת החברתית כי הוא מתכוון לתקוף בקרוב בית כנסת בניו יורק, מבלי לציין מיקום ספציפי או מוסד מסוים, אלא רק שמדובר באזור מנהטן.

הסוכנויות פרסמו עלון משטרתי בו זיהו את בראון, כמי שקשור ל”איומים האחרונים שהושמעו על בתי כנסת יהודיים באזור ניו יורק”. בראון, שאובחן כסכיזופרן, “הודיע לאחרונה למשפחתו על התעניינותו לנסוע לניו יורק ולרכוש נשק חם”, נאמר בהודעת המשטרה.

בני המשפחה מיהרו לדווח למשטרה על מעשיו – והחוקרים פעלו מיידית.

על פי המשטרה, בראון הוא מקהילת אקבוג בלונג איילנד, בעוד מאהר הוא תושב מנהטן.

“היום, אנו אסירי תודה לחוקרי המשטרה ולשותפינו לאכיפת החוק שחשפו ועצרו איום על הקהילה היהודית שלנו”, צייץ מפקד משטרת ניו יורק. “המעצרים הבוקר בתחנת ‘פן’ ותפיסת הנשק הם הוכחה לערנות שלהם ולשיתוף הפעולה ששומר על תושבי ניו יורק בטוחים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות