גורם בליכוד: לא יקבל הביטחון • גורם בציונות דתית: למה בנט קיבל?

גורם בליכוד: "נתניהו לא ייתן את תיק הביטחון לסמוטריץ' גם במחיר סבב בחירות נוסף" • גורם בציונות הדתית: "נתניהו הסכים לתת לגנץ, לליברמן ולבנט את תיק הביטחון, אך מסרב לתת אותו למי שעומד בראש מפלגה בת 14 מנדטים"
חרדים 10
כ"ו חשון התשפ"ג / 19.11.2022 23:07

צוותי המשא ומתן הקואליציוני ייפגשו מחר (ראשון) להמשך הדיונים לקראת השבעת ממשלה.

לפי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, גם כעת מעריכים רוב המעורבים במשא ומתן כי הפתרון המסתמן, הוא ויתור של דרעי על משרד האוצר בתמורה לחבילת פיצוי שתכלול את תואר סגן ראש הממשלה שנועד להגדיר אותו כשותף הבכיר בקואליציה – תיק הפנים ובעיקר תיק הדתות.

בליכוד ביקשו מדרעי וסמוטריץ’ להידבר האחד עם השני ולפתור את הפלונטר בצורה ישירה. אולם בסביבתו של סמוטריץ’ דוחים את הבקשה ואומרים כי זו סוגיה שאותה צריך לפתור מי שקיבל את המנדט – בנימין נתניהו.

בליכוד חוזרים ואומרים כי סמוטריץ’ לא יקבל את תיק הביטחון בשום אופן. “נתניהו לא ייתן את תיק הביטחון לסמוטריץ’ גם במחיר סבב בחירות נוסף”, אמרו אותם גורמים.

סמוטריץ’ מבחינתו חוזר על עמדתו כי אם לא תיק הביטחון – האפשרות האחרת היחידה היא תיק האוצר.

גרם בציונות הדתית אמר בתגובה: “תמוה מאד שנתניהו הסכים לתת לגנץ, לליברמן ולבנט את הביטחון עם הרבה פחות מנדטים ולמרות שהובילו מדיניות של השמאל, אבל מטיל וטו על סמוטריץ׳ שעומד בראש רשימה שקבלה 14 מנדטים ולמעלה מחצי מיליון קולות שרוצים מדיניות ימין אמיתית בביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לצערנו אין לסמוטריץ' ניסיון
    20/11/2022 06:04
    רונן
  1. את תיק הבטחון יש להניח שייתנו למישהו עם
    קצת יותר ניסיון.