סמוטריץ’ ביטל הטיסה לכינוס שליחי חב”ד: ‘לקיים מרתון דיונים רצוף’

ראש הממשלה המיועד העביר לסמוטריץ' הצעה חדשה, בניסיון לפתות אותו לוותר על תיק האוצר או הביטחון - אבל יו"ר הציונות הדתית ממשיך לדרוש את תיק הביטחון • קורא לליכוד לשבת "יחד עם כל המפלגות השותפות כדי להביא לסיום המו"מ ולהקמת ממשלה בהקדם האפשרי"
אריה ריבקינד
כ"ה חשון התשפ"ג / 19.11.2022 18:58

הנתק במגעים: בליכוד הגישו לסמוטריץ’ הצעה חדשה בניסיון להורידו מהעץ ולוותר על תיק הביטחון או האוצר.

על פי דיווח בחדשות 12, ההצעה האחרונה שהוגשה ליו”ר הציונות הדתית כוללת “חבילת פיצוי” – אם יסכים לוותר על תיק האוצר או הביטחון.

החבילה כוללת שלושה תיקים, שהבכיר מהם יכול להיות המשפטים, החינוך או כל תיק גדול אחר שאיננו האוצר או הביטחון.

נוסף על כך, הצעת הליכוד לציונות הדתית כוללת תיק נוסף של שר במשרד הביטחון, שיכלול סמכויות שסמוטריץ’ דורש בענייני יהודה ושומרון, וכן תיק קטן נוסף.

לפי דיווח ב’ישראל היום’,  הכוונה היא למנות את חברת הכנסת אורית סטרוק לשרה האחראית על מדיניות הממשלה ביו”ש. סטרוק, תושבת היישוב היהודי בחברון, עוסקת שנים רבות מאוד בתחום ההתיישבות ובקיאה בכל ההיבטים בכלל והמשפטיים בפרט.

על פי ההצעה, סטרוק תמונה לתפקיד שרה במשרד הביטחון כאשר כלל יחידות הממשלה המטפלות במצב ביו”ש יוכפפו אליה, בניהן המנהל האזרחי, תפקיד עוזרת שר הביטחון להתיישבות, קביעת מדיניותה של המדינה בבתי המשפט וכן קביעת המדיניות המשפטית בכלל.

אלא שבמפלגת הציונות הדתית דוחים גם את ההצעה הזו. גורמים במפלגה אומרים כי סמוטריץ׳ ממשיך לדרוש את תיק הביטחון גם בפתח השבוע הזה.

במפלגה הודיעו הערב, כי “סמוטריץ׳ ביטל נסיעה לניו יורק לכנס השלוחים של חב”ד כדי למצות את המו”מ הקואליציוני ולהביא בעזרת ה’ להקמת ממשלת ימין על מלא במהירות האפשרית”.

בציונות הדתית הוסיפו: “סמוטריץ׳ פנה שוב לליכוד, לקיים מרתון דיונים רצוף יחד עם כל המפלגות השותפות כדי להביא לסיום המו”מ ולהקמת ממשלה בהקדם האפשרי”.

יו”ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הודיע אתמול, כי יממש את ההסכם שנחתם בינו לבין בצלאל סמוטריץ’ לפני הבחירות, לפיו מפלגתו תשמש סיעה נפרדת בכנסת.

בעוצמה יהודית הודיעו, כי יפנו לוועדה המסדרת בבקשה לקיים סיעה נפרדת מסיעת הציונות הדתית של סמוטריץ’.

בן גביר הודיע גם כי שוחח עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, וקרא לו להיענות לדרישות סמוטריץ’ לגבי תיק הביטחון. “הדרישה של סמוטריץ’ לתיק הביטחון היא דרישה לגיטימית שתאפשר להגשים מדיניות ימין על מלא”, אמר בן גביר לנתניהו.

עוד אמר לנתניהו כי ה”בלוק” במו”מ הקואליציוני בינו לבין סמוטריץ’ עדיין קיים, וקרא לו “לשבת בחדר סגור עם כל הסיעות ולמצוא פתרון מהיר כדי להקים ממשלת ימין בהקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות