במרתף מסתור: כך חולץ גט מבעל שנעלם בגלל חובות לשוק האפור

אישה ביקשה גט מבעלה שנקלע למצוקה כלכלית קשה, לצד חוב ענק לשוק האפור • אבל הוא ירד למחתרת - ונעלם • במבצע דרמטי הצליחו אנשי אגף העגונות לאתר אותו - ולחלץ ממנו גט • "נראה מפוחד מאוד וחושש לחייו, לבש שכפ"צ בפגישה"
חיים טוויל
כ"ג חשון התשפ"ג / 17.11.2022 12:01

לאחד מבתי הדין הרבניים ברחבי הארץ הגיעה לאחרונה אישה ונפשה בשאלתה לסדר לה גט מבעלה – שאמנם היא איננה מסוכסכת איתו, אך הוא נמצא בסכנת חיים, נעלם וירד למחתרת עקב חובות לשוק האפור.

מדובר בזוג בשנות הארבעים לחייו עם שני ילדים. הבעל התפרנס מעסקים פרטיים ונקלע למצוקת מימון אשראי, לאחר שניסה לפתח את עסקיו. משנואש ולא הצליח לשלם את חובותיו לבנקים, פנה לסיוע מהשוק האפור.

תוכניותיו העסקיות לא צלחו, העסק לא הניב את הרווחים המתוכננים – והבעל נקלע למצוקה כלכלית קשה ולא הצליח לעמוד בהחזרים של ההלוואות לשוק האפור בסך כחצי מיליון שקל.

כשהתברר למלווים כי הבעל איננו עומד בהחזרים הם החלו להגיע אל ביתו ולאיים עליו ועל בני משפחתו. הבעל נאלץ לרדת למחתרת ולהסתתר ממבקשי נפשו.

האישה, שהבינה כי חיי בעלה בסכנה, שאין לה דרך לסייע לו, ושהוא עלול גם להיעלם מבלי להשאיר עקבות ביקשה מבעלה להביא את נישואיהם לסיומם. זמן קצר לאחר מכן האיש ירד למחתרת – ונעלם.

האישה פנתה לבית הדין הרבני, הדיינים שמעו את פרטי הסיפור הטרגי והחליטו להעביר את התיק לטיפולו של אגף העגונות בראשות הרב אליהו מימון. אגף עגונות הסתייע באמצעים טכנולוגיים ובאמצעות מודיעין וחקירות – והצליח לאתר את הבעל וליצור עמו קשר כשלב ראשון.

תחילה סירב הבעל לשתף פעולה ואף ניתק את הקשר עם אנשי האגף. כיוון שכך, יצר אגף העגונות קשר עם קרובי משפחתו של האיש עמם יש לו יחסי אמון, תוך הבהרה כי אין לאגף שום עניין להזיק לאיש או לגלות את מקום מסתורו, אלא אך ורק לשחרר את אשתו בגט.

לאחר מספר שיחות שוכנע הבעל לשתף פעולה, אך סירב להודיע היכן ומתי תתקיים הפגישה לצורך מתן הגט. בסופו של דבר סוכם על תאריך שבו יינתן הגט, וצוות של אגף עגונות יצא לדרך כשבידיהם כיוון כללי, אך ללא ידיעה מוקדמת מה יהיה מיקום הפגישה.

במהלך הנסיעה התקבל,  באמצעות איש קשר שתיווך בין אנשי האגף לבין האיש, יעד לפגישה, יעד שהשתנה שלוש פעמים במהלך הדרך שארכה מספר שעות.

לבסוף חברו אנשי האגף לאיש, שנראה מפוחד מאוד וחושש לחייו. הוא לבש שכפ”צ ובפגישה בין הצדדים החתימו אנשי האגף את הבעל על “כתבו ותנו”. מאחר והבעל לא הסכים להיפגש עם יותר משני אנשי האגף ועל מנת לבצע גט יש צורך בעדים, סופר ודיינים. לכן החתימו אנשי האגף את הבעל על הרשאה המאפשרת באמצעותה לצוות את הסופר לכתוב גט לאשתו ולצוות את השליח למסור אותו לידיה.

אנשי האגף חזרו לבית הדין ושם נכתב גט ונמסר לאישה ששוחררה.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן: “בתי הדין ואגף העגונות משתמשים בשיטות יצירתיות, חדשניות ונועזות למציאת פתרונות ולא נמנעים מכל מאמץ הנדרש על מנת להציל אישה מעגינותה, גם כשמדובר במקרים בהם לוקחים על עצמם אתגרים מקצועיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות