סמוטריץ’ נגד ממשל ביידן: ‘אל תתערבו בהקמת ממשלה נבחרת!’

השגריר האמריקני הזהיר את נתניהו: "מינוי שר הביטחון צריך להתבצע בזהירות ובשיקול דעת" • הציונות הדתית במתקפה: "מדינה ריבונית לא יכולה להסכים לתכתיבים זרים שיסכנו את ביטחון ישראל ויפגעו בהתיישבות היהודית ביו"ש" • סמוטריץ' לנתניהו: "האמריקנים יקבעו לנו מי ימונה לשר?"
אריה ריבקינד
כ"ג חשון התשפ"ג / 16.11.2022 22:41

על רקע הסירוב של נתניהו להעניק לסמוטריץ’ את תיק הביטחון: מפלגת הציונות הדתית תקפה הערב (רביעי) בחריפות את ממשל הנשיא ביידן, זאת בשל התבטאויות של השגריר האמריקני בישראל טום ניידס ובגלל הניסיונות של הממשל להשפיע על הרכב הממשלה המסתמן.

מפלגת הציונות הדתית הגיבה: “יש לנו הרבה כבוד והערכה לבעלת בריתנו ארה”ב, אך גם ממשל ביידן צריך לכבד את הדמוקרטיה הישראלית ולא להתערב בהקמת ממשלה נבחרת. מדינה ריבונית לא יכולה להסכים לתכתיבים זרים שיסכנו את ביטחון ישראל ויפגעו בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון”.

בחדשות 12 דווח על פגישה שהתקיימה אתמול בין השגריר תום ניידס לבין ראש הממשלה המיועד, במהלכה אמר ניידס לנתניהו: “מינוי שר הביטחון צריך להתבצע בזהירות ובשיקול דעת ובאופן שייקח בחשבון את מערכת היחסים האינטימית בין ישראל לארצות הברית”.

בפגישה נכח גם שגריר ישראל בוושינגטון לשעבר רון דרמר שמועמד לתפקיד שר החוץ בממשלה החדשה.

ניידס לא נקב בפגישה בשמו של סמוטריץ’, גם לא בשמו של בן גביר, אבל העביר מסר בדרך דיפלומטית וברורה, שבסוגיית שר הביטחון ארה”ב מצפה לראות שיקולים רחבים יותר משיקולים קואליציוניים צרים.

בלשכת נתניהו אישרו את דבר הפגישה אבל מכחישים שזה מה שאמר לו השגריר.

בשגרירות ארה”ב בישראל מסרו: ”אנחנו לא מתייחסים לתוכנן של שיחות דיפלומטיות סגורות”.

השגריר ניידס צוטט אתמול באתר החדשות היהודי ‘ג’ואיש אינסיידר’ – כמי שאמר: “אינני הולך לעסוק בספקולציות לגבי מי יהיה בממשלה הבאה או מה תהיה התגובה שלנו כשזה יקרה, אבל מה שכן אכפת לי ממנו הם אותם משרדים שבהם יש לנו מערכת יחסים קרובה מאוד, בייחוד משרד הביטחון”.

ב’כאן חדשות’ פורסמו היום ציטוטים מהשיחה המתוחה שקיים אתמול סמוטריץ’ עם נתניהו. בשיחה אמר סמוטריץ׳ לנתניהו: “האמריקנים יקבעו מי ימונה לשר? זה לא אמור לעבוד ככה”.

מאז שורר נתק מוחלט בין השניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות