עימות קשה • נתניהו: “בזכותי יש לך 14”. סמוטריץ: “בזכותי סילמן עזבה”

למרות שאתמול סמוטריץ' ונתניהו אמרו שפגישתם הייתה טובה, מתברר: בין השניים התפתחו חילופי האשמות • נתניהו התחייב בפני בן גביר: הקמת ישיבה באביתר, הכשרת 65 המאחזים הלא מורשים תוך 60 יום, הסדרת הישיבה בחומש, וחוק עונש מינימום על פשיעה חקלאית ו׳פרוטקשן׳
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התשפ"ג / 16.11.2022 20:40

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, פרסם הערב (רביעי) ציטוטים מפגישת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו עם יו”ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ – שנערכה אתמול במשכן הכנסת, לאחר טקס ההשבעה במליאה.

לאחר הפגישה היא הוצגה כ”טובה ומועילה” – אבל המציאות, כך מתברר, שונה.

לפי הדיווח, נתניהו אמר לסמוטריץ’: ”אל תשכח שבזכותי התאחדת עם בן גביר ויש לך 14 מנדטים”.

סמוטריץ לא נשאר חייב – ואמר לנתניהו: ”ואל תשכח שבזכותי סילמן עזבה את הקואליציה ואחריה אורבך, ובזכות ההתנגדות שלי השותפות עם רע”מ הפכה לא לגיטימית”.

ב’כאן חדשות’ פורסמו ציטוטים נוספים מהשיחה המתוחה, במהלכה אמר סמוטריץ׳ לנתניהו: “האמריקנים יקבעו מי ימונה לשר? זה לא אמור לעבוד ככה”.

מאז שורר נתק מוחלט בין השניים.

בן גביר סוגר הישגים

לפי דיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, נתניהו ובן גביר נפגשו הערב וסיכמו על הכשרת 65 המאחזים הלא מורשים תוך 60 יום. לפי ההסכם ביניהם, מדובר על הסדרת מעמדם המשפטי, חיבור למים, חשמל, תשתיות תקשורת ואמצעי ביטחון.

כמו כן סוכם על תיקון חוק ההתנתקות על חומש באופן שיאפשר שהיית יהודים בישיבה במקום. עוד הסכים נתניהו לחוקק ׳חוק דרומי׳ מורחב על בסיסי צה”ל כדי למנוע את גניבות הנשק מבסיסי הצבא ולהגן על חיילי צה”ל.

בהסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית סוכם על חוק עונש מינימום על פשיעה חקלאית ו׳פרוטקשן׳, האצת התכנון והביצוע של כבישים עוקפים והרחבת ציר 60, לרבות הגדלת והקדמת התקציבים לצורך הביצוע – פרויקט בהיקף של מיליארד וחצי ש”ח.

הצדדים סיכמו גם על קידום מתווה אביתר – הקמת ישיבה בתום בדיקת הסקר על האדמה.

נתניהו מנסה להכניס טריז

הליכוד הודיע הערב על “התקדמות משמעותית במגעים בין הליכוד לעוצמה יהודית”, אולם נראה כי מדובר בניסיון של נתניהו להכניס טריז בברית שבין איתמר בן גביר לבצלאל סמוטריץ’.

על אף הודעת הליכוד על ההתקדמות במגעים, בן גביר לא מתכוון לחתום על הסכם קואליציוני בלי סמוטריץ’, וכך גם הבהיר לאנשי הליכוד.

נתניהו נפגש מוקדם יותר היום עם יו”ר ש”ס אריה דרעי. בפגישתם ניסו דרעי ונתניהו למצוא פתרון יצירתי למשבר המונע הקמת ממשלה. נבדקה אפשרות ‘לפצות’ את דרעי בתיק הפנים מורחב, אך לפי שעה יו”ר ש”ס מתעקש על האוצר.

”קצת סבלנות, בעזרת השם נקים ממשלת ימין”, אמר נתניהו בצאתו מהפגישה עם דרעי שנמשכה כ-20 דקות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקפל הבננות
    17/11/2022 01:08
    רפאל
  1. “חופר כרה ויחפרהו ויפול בשחת יפעל”:
    ארור אתה וארור שמך לעולם!!