“התקדמות משמעותית”? נתניהו מנסה לפצל את סמוטריץ’ ובן גביר

הליכוד הודיע על "התקדמות משמעותית" במו"מ עם עוצמה יהודית, אך בן גביר לא מתכוון לחתום ללא סמוטריץ' • נתניהו ודרעי דנו היום באפשרות שיו"ר ש"ס יוותר על תיק האוצר לטובת סמוטריץ' - ויקבל תיק הפנים מורחב ואת תיק הדתות • דרעי, בינתיים, מסרב
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התשפ"ג / 16.11.2022 16:20

המו”מ התקוע: הליכוד הודיע הערב (רביעי) על “התקדמות משמעותית” במגעים בין הליכוד לעוצמה יהודית.

זאת בתום פגישה שקיימו הערב ראש הממשלה המיועד ויו”ר עוצמה יהודית.

עם זאת, נראה כי מדובר בניסיון של בנימין נתניהו לתקוע טריז בברית הפוליטית בין איתמר בן גביר לבצלאל סמוטריץ’.

על אף הודעת הליכוד על ההתקדמות במגעים, בן גביר לא מתכוון לחתום על הסכם קואליציוני ללא סמוטריץ’ – וכך גם הבהיר לאנשי הליכוד.

לפי דיווח ב’וואלה’, בן גביר נפגש היום גם עם סמוטריץ’ – והשניים מתואמים ביניהם.

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו ויו”ר ש”ס אריה דרעי במלון פלאזה בירושלים, בניסיון לפתור את המשבר בהרכבת הקואליציה. הפגישה הסתיימה לאחר 20 דקות.

במהלך הפגישה דנו השניים באפשרות שדרעי יוותר על תיק האוצר לטובת סמוטריץ’, ויקבל תיק הפנים מורחב ואת תיק הדתות. עם זאת, מסתמן כי  יו”ר ש”ס עדיין מתעקש על קבלת תיק האוצר.

נתניהו אמר לכתבים ביציאה מהפגישה עם דרעי: “קצת סבלנות, בעזרת השם נקים ממשלת ימין”.

במקביל, יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני ויו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר נועדו היום לפגישת עבודה, לקראת הקמת הממשלה המסתמנת.

הבוקר צייץ איתמר בן גביר על העימותים במו”מ בין הליכוד לציונות הדתית: “די לירי בנגמ”ש: בצלאל אידיאליסט מלא מלא, ואני קורא לכולם לגלות אחריות. בוא ניכנס למשא ומתן אינטנסיבי ולחדרים סגורים עד שייצא עשן. לא נקים ממשלת ימין בהשמצות ובמר”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ירה לעצמו ברגל?!
    16/11/2022 19:44
    נועם
  1. ”אריה יקבל איזה תיק שירצה” מוזר שרגע אחרי הבחירות ביבי אמר את המשפט הזה, ונכנס לתסבוכת בחלוקת התיקים או שאולי זה הכל מתוכנן עם דרעי עוד מראש בכדי לבלום את כוחו של סמוטריץ

  2. מבינה
    17/11/2022 11:53
    שלי
  3. יפה רשמתם “בינתיים”