תרגיל לשותפות? נתניהו דחה את כל פגישות המשא ומתן שתוכננו

ראש הממשלה המיועד הודיע לציונות הדתית, יהדות התורה ולח"כי הליכוד כי כל פגישות המו"מ שתוכננו להיום - לא יתקיימו • בן גביר: "די לירי בנגמ"ש: בצלאל אידיאליסט מלא מלא. בוא ניכנס למשא ומתן אינטנסיבי ולחדרים סגורים עד שייצא עשן. לא נקים ממשלת ימין בהשמצות ובמריבות"
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התשפ"ג / 16.11.2022 10:59

הפלונטר בקואליציה החדשה: בליכוד הודיעו הבוקר (רביעי) לנציגי הציונות הדתית, יהדות התורה ונעם כי פגישות המשא ומתן שתוכננו להמשך היום – בוטלו.

זאת, בעוד שעד כה לא נרשמה פריצת דרך בחלוקת התיקים. גם בפגישה שנערכה אתמול בכנסת בין נתניהו לבצלאל סמוטריץ – נרשמה מתיחות, והצדדים לא השיגו הסכמה ביניהם.

אתמול אמר ראש הממשלה המיועד  ליו”ר הציונות הדתית כי הוא מתנגד לכהונתו כשר הביטחון בממשלה הבאה, בשל הצורך בהתנהלות מתונה בתחום המדיני-ביטחוני עד תום כהונת הנשיא ג’ו ביידן.

הוצע לו, בתמורה, כל תפקיד שר ‘בינוני’ שיחפוץ בו.

וכך, בעוד שסמוטריץ’ מתעקש על ביטחון או אוצר, גם יו”ר ש”ס אריה דרעי מתעקש על תיק האוצר. בליכוד צפויים למקד את המאמצים בהרכבת חבילת פיצוי ‘נדיבה’ לדרעי, כדוגמת תיק פנים מוגדל עם סמכויות רחבות יותר, בתקווה שיסכים.

צוותי המו”מ של הליכוד היו צפויים להיפגש היום עם הצוותים של הציונות הדתית, יהדות התורה ונעם – במטרה לזרז תהליכים ולהביא לסיום המשבר המסתמן.

נתניהו עצמו היה אמור להיפגש גם עם חברי סיעתו, על מנת לשמוע אילו תיקים הם מצפים או רוצים לקבל – אך כאמור, גם פגישות אלו נדחו וייתכן כי גם בשבוע הבא לא תושבע ממשלה חדשה.

איתמר בן גביר התייחס למשבר של שותפו הבכיר אל מול נתניהו: “די לירי בנגמ”ש: בצלאל אידיאליסט מלא מלא, ואני קורא לכולם לגלות אחריות. בוא ניכנס למשא ומתן אינטנסיבי ולחדרים סגורים עד שייצא עשן. לא נקים ממשלת ימין בהשמצות ובמריבות”, צייץ.

בפגישה עם סמוטריץ’ אמש  נתניהו הציע להקים ממשלה באופן מיידי כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה: “נוכח המצב המדיני והביטחוני, אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג’ובים במקום לנצל את ההזדמנות”, הפציר נתניהו בסמוטריץ’.

מנגד, גורמים בציונות הדתית מתחו ביקורת חריפה על נתניהו ואמרו בתום הפגישה: “מוטרדים מהדיווחים על כך שנתניהו מתנגד למינוי של סמוטריץ’ בשל הלחץ של ממשל ביידן והחשש שיוביל מדיניות תקיפה כנגד הטרור והרשות הפלשתינית ויפעל להסדרת ההתיישבות, למניעת ההשתלטות של הרשות על השטחים הפתוחים ולתנופת בניה ביו”ש. לא נסכים לכניעה לתכתיבים זרים ולחזרה למדיניות של ‘הקפאת הבנייה’ בהתיישבות, כפי שעשה נתניהו ב-2010-2009”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי
    16/11/2022 14:37
    מ
  1. מי שאשם זה דרעי שנותן לביבי לגיטימציה למשחקים הללו נגד סמוטריץ.
    בושה. בושה. דרעי הכל פוליטיקה?
    האברכים רוצים מלגות.
    המתנחלים רוצים ביטחון.
    והציבור רוצה ממשלת ימין.
    יאללה תקימו כבר. הכל קומבינות דרעי?