הציונות הדתית: נתניהו חושש שסמוטריץ’ יהיה תקיף נגד הטרור

בציונות הדתית תוקפים את ראש הממשלה המיועד: "מתנגד למינוי של סמוטריץ׳ בשל הלחץ של ממשל ביידן. לא נסכים לכניעה לתכתיבים זרים ולחזרה למדיניות של 'הקפאת הבניה'" • גורמים בליכוד: "נתניהו הציע לסמוטריץ' להקים ממשלה מיד, אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג׳ובים"
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התשפ"ג / 16.11.2022 00:04

הדרך לקואליציה ארוכה: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מסרב להעניק לבצלאל סמוטריץ’ את תיק הביטחון, משום שהוא רוצה בשלב הראשון שקט בנושא המדיני עד סוף ממשל ביידן, כדי לא לפגוע ביחסים עם ארה”ב.

בליכוד רוצים שנתיים של איפוק מדיני בהתיישבות, עד אחרי תקופת ביידן, אולם בציונות הדתית מסרבים לקבל התנהלות כזו.

סמוטריץ’ גם דוחה את ההצעות לקבל תיקים אחרים, שאין להם זיקה ישירה להתיישבות ביהודה ושומרון.

בנוסף, מהשיחות עלה, כי נתניהו רוצה לחוקק את ‘פסקת התגברות’,  אבל לא מעבר לה. סמוטריץ’, לעומת זאת, רוצה גם שינוי של שיטת בחירת השופטים וחוק יועמ״שים במשרדי הממשלה.

מנגד, גורמים בליכוד אמרו כי בפגישה שקיים אחרי ההשבעה בכנסת עם סמוטריץ׳, נתניהו הציע להקים ממשלה באופן מיידי כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה. “נוכח המצב המדיני והביטחוני אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג׳ובים במקום לנצל את ההזדמנות”.

גורמים בציונות הדתית הגיבו הערב לטענות הליכוד ולהצעות שהועלו על הסדרת ההתיישבות תמורת ויתור של ח”כ בצלאל סמוטריץ’ על תפקיד בכיר.

“אנו מוטרדים מהדיווחים על כך שנתניהו מתנגד למינוי של סמוטריץ׳ בשל הלחץ של ממשל ביידן והחשש שיוביל מדיניות תקיפה נגד הטרור והרשות הפלסטינית ויפעל להסדרת ההתיישבות, למניעת ההשתלטות של הרשות על השטחים הפתוחים ולתנופת בניה ביו”ש”.

אותם גורמים הוסיפו: “לא נסכים לכניעה לתכתיבים זרים ולחזרה למדיניות של ‘הקפאת הבניה’ בהתיישבות של נתניהו ב-2009-2010”.

לפי דיווח ‘בהארץ’, נתניהו חזר בפגישה על עמדתו לפיה מינוי סמוטריץ’ לתפקיד שר הביטחון הוא בעייתי, שכן הוא מעורר התנגדות בעולם – ובעיקר בארה”ב. סמוטריץ’, מצדו, הבהיר שהוא לא מתכוון לסגת מדרישתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות