נתניהו מסרב לתת לסמוטריץ’ הביטחון: חקיקת בזק לטובת דרעי

אחרי דיווחים על נתק: נתניהו נפגש עם סמוטריץ' • בהמשך, נפגש עם בן גביר ועם השגריר לשעבר רון דרמר • בקואליציה הבאה כבר עמלים על תוכנית שתאפשר למנות את יו"ר ש"ס לשר - במעמד השבעת הממשלה • נתניהו לראשי גוש הימין: לבלום כל מהלך ימני שיפגע ביחסים עם ביידן
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"ג / 15.11.2022 21:19

מעט לאחר ההשבעה ואחרי 6 ימים של נתק: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נועד הערב (שלישי) עם יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’.

הפגישה ארכה כ-50 דקות.

אחרי הפגישה עם סמוטריץ נתניהו נפגש עם איתמר בן גביר. בהמשך, הגיע השגריר ישראל בארה”ב לשעבר רון דרמר לפגישה עם נתניהו. שמו של דרמר הוזכר בימים האחרונים כמועמד לתפקיד שר החוץ בממשלה הבאה.

הפרשן עמית סגל דיווח בחדשות 12, כי בפגישה בין נתניהו וסמוטריץ’ לא נרשמה התקדמות, ו”אפילו הייתה הליכה לאחור” – משום שנתניהו לא רוצה לתת לסמוטריץ’ את תיק הביטחון,  ובשלב הנוכחי לא יכול לתת לו גם את תיק האוצר שהובטח לאריה דרעי.

לסמוטריץ’ הוסבר שבשל המצב הבטחוני יהיה צורך בהתנהלות מתונה בנושא הבטחוני מדיני עד תום כהונת ביידן, והוצע לו כל משרד שיחפוץ בו שאינו האוצר או הביטחון.

כעת יתמקדו המאמצים בהרכבת חבילת פיצוי לדרעי כדי שיאפשר בכל זאת לסמוטריץ’ להתמנות לשר האוצר.

לפי דיווח בערוץ 7,  ביממה האחרונה כי נתניהו חזר בו מההבטחות להסדרת ההתיישבות ביו”ש, בגלל העוינות של ממשל ביידן, ולפי שעה ביקש בשיחה עם ראשי גוש הימין לבלום כל מהלך ימני שיפגע ביחסים עם ארה”ב.

נתניהו מסרב לבצע מהלכים, כפי שהבטיח לפני הבחירות, שעלולים להכעיס את הממשל בארה”ב. סמוטריץ’ מצידו מסרב להיכנע ודוחה את ההצעות לתיקים אחרים שאין להם זיקה ישירה להתיישבות ביהודה ושומרון.

לפי דיווח בערוץ 13, נתניהו הבין כי יהיה קשה לשכנע את סמוטריץ’ לוותר על אחד משני התיקים הבכירים, האוצר או הביטחון, ולכן יש להזיז את הלחץ מכיוונו של סמוטריץ’ ליו”ר ש”ס אריה דרעי, ולנסות לבקש ממנו להתפשר ולוותר על תיק האוצר, ולחזור עמו למתווה של הפנים והדתות, אך דרעי לפי שעה לא מסכים לכך וגם איננו מעוניין בתיק הביטחון.

יחד עם זאת, בליכוד מקווים לפריצת דרך בהמשך המשא ומתן.

עוד צוין בערוץ 13 כי בפגישה שהתקיימה בין סמוטריץ’ לנתניהו, נתניהו לא הציע לסמוטריץ’ את תיק האוצר.

לפי דיווח של דפנה ליאל, בקואליציה הבאה כבר עמלים על תוכנית שתאפשר למנות את יו”ר ש”ס אריה דרעי לשר במעמד השבעת הממשלה: החלפת יו”ר כנסת בשבוע הבא, חקיקת בזק של פסקת ההתגברות ושינוי החוק כך שיאפשר כהונת שר גם אם נשלח למאסר על תנאי.

עוד לפני טקס ההשבעה בכנסת, שיגר  יו”ר הציונות הדתית רמז עבה: “אנחנו לא ניתן גם להסתדרות או לכל גורם אחר בשמאל להחליט עבורנו ולהכתיב את המדיניות הכלכלית ואת המינויים בממשלה החדשה”, אמר סמוטריץ’. “רק אזרחי ישראל יקבעו איזו ממשלה תקום בישראל ומה תהיה המדיניות שלה, והם אמרו את דברם בצורה חדה וברורה לפני שבועיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות