אחד הנרצחים בפיגוע: תמיר אביחי הי”ד, אב ל-6 מקריית נטפים

יו"ר היישוב קריית נטפים, אבי ברוך: "תמיר היה חלק בלתי נפרד מקהילת קרית נטפים והיישוב כולו אבל וכואב" • יוסי דגן: "תמיר היה אדם מאיר פנים, כולו מלא בטוב, וברצון לעזור לאנשים אחרים, איש חסד, ציוני בכל רמ"ח איבריו, תמיד כשהייתי פוגש אותו היה מקדים שלום בחיוך רחב"
חיים טוויל
כ"א חשון התשפ"ג / 15.11.2022 14:46

תמיר אביחי הי”ד, בן 50 מקריית נטפים, אב לשישה ילדים, הוא אחד משלושת הנרצחים בפיגוע הדקירה והדריסה שאירע הבוקר (שלישי) באזור התעשייה אריאל בשומרון.

הלוויתו  תיערך ב-20:00 בערב. הוא ייטמן בבית העלמין בברקן.

יו”ר קריית נטפים, אבי ברוך:  “תמיר היה חלק בלתי נפרד מקהילת קרית נטפים והיישוב כולו אבל וכואב. אנו מחבקים את המשפחה כולה בשעה הקשה הזו ועומדים לצידה בכל אשר יידרש”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהכיר את תמיר הי”ד, ביכה את מותו: “זה רגע קשה לכולנו. שלושה נרצחים ו-3 פצועים. אנחנו מחבקים את המשפחה ואת הישוב קריית נטפים ברגע הקשה הזה.

”תמיר היה אדם מאיר פנים כולו מלא בטוב, וברצון לעזור לאנשים אחרים, איש חסד, אדם ציוני בכל רמ”ח איבריו, תמיד כשהייתי פוגש אותו הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו. כל מכיריו אהבו אותו. הפרח המאיר והשמח נקטף ביד זדונית של ברברים”.

עוד אמר דגן: “פיגוע זה הוא תוצאה ברורה של אובדן המשילות ואובדן ההרתעה של הממשלה היוצאת, הממשלה הנכנסת חייבת להתנהל כממשלה לאומית וחייבת להפוך את המשוואה. מי שעומד מאחורי גל הטרור הזה ומממן אותו הוא המחבל בחליפה אבו מאזן. ממשלת ישראל חייבת לשים אותו כיעד בטחוני. מי שעומדת מאחורי גל הטרור הזה היא הרשות הפלסטינית, לא כל מיני ערסים מקומיים. ועד שממשלת ישראל לא תשנה את המשוואה הפיגועים לא ייפסקו”.

בפיגוע נרצחו שני בני אדם נוספים ששמם עדיין לא הותר לפרסום.

ד”ר דן גורפיל, מנהל טיפול נמרץ ניתוחי לב וחזה בבית החולים בילינסון, סיפר כי 3 פצועים מאושפזים בביה”ח – שניים במצב קשה אך יציב, הוכנסו לחדר ניתוח. פצוע נוסף במצב בינוני עד קשה נמצא תחת השגחה.

המחבל, מוחמד מוראד סוף, בן 18, תושב כפר חארס, עבד באזור התעשייה ברקן עם היתר עבודה. המחבל הגיע לאזור העבודה כמידי בוקר, ירד מרכב והלך רגלית אל עבר שער הכניסה של מקום העבודה.

בשער הכניסה דקר את אחד המאבטחים האזרחיים. המאבטח שנדקר היה מחוץ לבוטקה. המאבטח השני יצא ממנו ובתגובה ביצע ירי לאוויר בלבד.

לאחר מכן, המחבל רץ לעבר תחנת דלק שנמצאת במרחק 60 מטרים מהבוטקה. עם אותו הסכין הוא המשיך את מסע ההרג: דקר למוות שני אזרחים שהיו באמצע תדלוק ומילוי אוויר.

לאחר מכן המשיך לבעל רכב ‘ברלינגו’ ופצע אותו, גנב את הרכב, עלה על כביש 5, שם התנגש ברכב שעמד בצד הציר ורצח יהודי השלישי.

הרכב שלו הושבת בגלל התאונה. כאשר נהג של רכב בי-אמ-דבליו הלך לעזור לנהג שנפגע, המחבל עלה על רכבו והמשיך אל עבר המחסום של חוצה שומרון על ציר 5. כשהגיע למחסום עשה פרסה ונסע נגד כיוון התנועה, בחזרה לזירה הקודמת, שם הוא התנגש שוב ברכבים.

בשלב זה הוא יצא מהרכב והתחיל לברוח.  חייל בחופשה ולוחם  ירו וחיסלו אותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות